پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
12

حوزه/ در دومین نشست علمی - پژوهشی مرکز نور، سه پایگاه خدماتی پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در جمع مدیران معاونت پژوهشی حوزه های علمیه کشور تشریح و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این نشست علمی که دو ساعت به طول انجامید پایگاه های خدماتی علمی - پژوهشی "نورمگز"، " سمیم نور" و " پژوهیار" برای میهمانان تبیین شد.

دبیر علمی نشست و مسئول واحد خدمات فرهنگی معاونت بازرگانی مرکز نور اظهارداشت: این نشست علمی با هدف ارائه و معرفی جدیدترین و پر مخاطب ترین پایگاه های پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و شناسایی ظرفیت ها به منظور تعامل و همکاری با نهادهای علمی پژوهشی می باشد.

 حجت الاسلام مقیسه افزود: امروزه، نقش بی‌بدیل و فراگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در طبقه‌بندی، بازیابی و ترویج اطلاعات، روزبه‌روز آشکارتر می‌گردد و کسی نمی تواند مدعی عدم تاثیر گذاری آن در عصر حاضر شود.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با تجربه‌ای چندساله در ایجاد پیوند میان «متون و محتواهای مکتوب مجلات و نشریات» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، توانسته است با ارائه محتواهای غنی و متنوع در بسترهای فناورانه، دستاوردهای خود را در این زمینه از مراحل آزمایشی به مرحله بهره‌برداری برساند.

دبیر علمی نشست ادامه داد: این مرکز افتخار دارد، امروز حاصل تلاش‌های چندین‌ساله خود را در مدیریت و ارائه محتوا، به دست‌اندرکاران مجلات و نشریات ادواری ارائه نموده و با تعامل و همکاری این قشر فرهیخته، تلاش علمی و فرهنگی آنان را در بستر فناوری اطلاعات به‌شکلی مطلوب عرضه نماید.

حجت الاسلام مقیسه خاطرنشان کرد: در این نشست کاری، سه دستاورد مهم خدمت‌رسانی به نشریات و مجلات، با عناوین " پایگاه اینترنتی مجلات تخصصی نور: noormags.ir.www"، " پایگاه مشابهت‌یاب متون نور (سمیم نور): samimnoor.ir www."، " نرم‌افزار مدیریت استناددهی منابع (پژوهیار): www.pajoohyar.ir"  این سه محصول پژوهش محور مرکز نور می باشد.

انتهای پیام    313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha