پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز نور

حوزه/ سومین گروه از دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) با حضور در مرکز نور از نزدیک با فعالیت این مجموعه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این دیدار که با حضور بیش از یکصد نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) حضور داشتند، مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور، نرم افزار انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از جدیدترین محصولات نور با موضوع انقلاب اسلامی را برای میهمانان معرفی کرد.

حجت الاسلام حامد مقیسه اظهارداشت: نرم افزار انقلاب اسلامی محصول مشترک مرکز نور و دانشگاه معارف حاوی متن هشت عنوان از دروس اصلی انقلاب اسلامی است که شامل عناوینی چون دست در دست صبح، انقلاب اسلامی، اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره)، درآمد تحلیلی در انقلاب اسلامی ایران، زمینه ها و عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی، رهیافت فرهنگی، دست هایی که وصیت نامه امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی می باشد.

وی عنوان کرد: از دیگر محتویات این نرم افزار می‌توان به ارائه ۱۴۵ عنوان در ۲۷۵ جلد کتاب مفید و مرتبط با انقلاب اسلامی شامل انقلاب اسلامی و نظام سیاسی (۶۰ جلد)، ولایت فقیه (۴۵ جلد)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (۲۰ جلد)، غرب شناسی (سه جلد)، مسائل جهان و ایران (۱۲ جلد) اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: این نرم افزار دارای ۳۴ عنوان منبع عمومی و مهم در ۸۸ جلد شامل ترجمه قرآن کریم، تفسیر نمونه مفاتیح الجنان، سلوک دانشجویی و غیره و مجموعه کتاب های پرسش و پاسخ دانشجویی و غیره می‌باشد.

وی گفت: از قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارات، مقایسه دو متن از قسمت‌های مختلف یک یا دو کتاب با یکدیگر، متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی، امکان جستجو در آیات و همچنین ۱۰ دوره لغت نامه در ۶۲ جلد به زبان فارسی و عربی با قابلیت جستجو اشاره کرد.

مقیسه عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند برای تهیه این نرم افزار به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است تاکنون قریب به  500نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) به منظور آشنایی مراکز علمی قم و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی طی یکماه گذشته به شهر قم سفر کرده اند.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha