چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مرکز نور

حوزه/ جمعی از دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) با حضور در مرکز نور از نزدیک با فعالیت های این مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر واحد خدمات فرهنگی مرکز نور دراین دیدار با اشاره به فعالیت های مرکز نور در عرصه تولید نرم افزار و راه اندازی و مدیریت پایگاههای اینترنتی گفت: مرکز نور مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است که طی ربع قرن فعالیت موفق به تولید بیش از 450نرم افزار و راه اندازی و پشتیبانی 200 پایگاه اینترنتی داخلی و خارجی در حوزه علوم اسلامی و انسانی شده است.

حجت الاسلام حامد مقیسه در ادامه به مجموعه نرم افزارهای مشترک مرکز نور و پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه اشاره کرد و گفت: در این کار مشترک متن کامل 361 جلد از آثار پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه در قالب 8 عنوان نرم افزار تولید و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با معرفی این مجموعه ارزشمند، افزود: "زمزم 1 با عنوان امام حسین (ع) و عاشورا حاوی پژوهشی پیرامون شهدای کربلا و اهل بیت امام حسین(ع)"، "زمزم 2 باعنوان جهاد و دفاع و حاوی     عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس و آئین نبرد در عصر پیامبر(ص)"، " زمزم 3 با عنوان علوم سیاسی و شامل اندیشه ها و نظام سیاسی اسلام و تاریخ سیاسی ایران و نهضت های اسلامی جهان" می باشد.

وی بیان داشت: نرم افزار "زمز 4 با عنوان  قرآن و حدیث حاوی آشنایی با علم تجوید و آموزش ترجمه قرآن و مجموعه ای از احادیث معصومین(ع)"، " زمز 5 با عنوان عقاید شامل اصول اعتقادات، انسانشناسی و دین پژوهی در حکومت اسلامی و ولایت فقیه"، " زمزم 6 با نام تاریخ و سیره، حاوی مباحثی پیرامون تاریخ زندگانی ائمه معصومین و تاریخ تمدن اسلامی و تشیع در ایران" است.

مقیسه با اشاره به نرم افزار " فقه و احکام" و " اخلاق اسلامی" به عنوان نرم افزارهای دیگر این مجموعه اظهارداشت: علاقه مندان در زمزم 7 با دیدگاه های فقهی اسلام، احکام حقوقی، قضائی و جزائی در اسلام آشنا شده و در نرم افزار زمزم 8 با عنوان اخلاق اسلامی به مطالب ارزشمندی پیرامون مباحث اخلاقی و روانشناسی خانواده و سیره اخلاقی معصومین(ع) دسترسی خواهند داشت.

وی در پایان گفت: علاقه مندان برای آگاهی از اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات گرانسنگ می توانند به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorsoft.org مراجعه کنند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha