پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مرکز نور

حوزه/ نخستین هم اندیشی پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با معاونین پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی به همراه صاحبان رسانه استان در این مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آغاز شد.

دبیر علمی این هم اندیشی پژوهشی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، هدف از برپایی این نشست را شناسایی مراکز علمی و ظرفیت های موجود استان قم همچنین ارائه و تببین هر چه بیشتر پایگاه های پژوهش محور مرکز عنوان کرد.

حجت الاسلام مهدی امینی مقدم ادامه داد: امروز نقش تاثیر گذار نشریات و مجلات ادواری با انتشار محتوای فرهنگی و پژوهش‌های علمی و کاربردی، تأثیری انکارناپذیر بر ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه دارند و این برهیچ کسی پوشیده نیست.

مدیر پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگز) افزود: نقش بی‌بدیل و فراگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در طبقه‌بندی، بازیابی و ترویج اطلاعات، روزبه‌روز آشکارتر می‌گردد و تجربه چندساله مرکز نور نشان می دهد ایجاد پیوند میان «متون و محتواهای مکتوب مجلات و نشریات» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات» می تواند این تاثیرگذاری را مضاعف کند.

وی ادامه داد: این مرکز افتخار دارد، امروز حاصل تلاش‌های چندین‌ساله خود را در مدیریت و ارائه محتوا، به دست‌اندرکاران مجلات و نشریات ادواری ارائه نموده و با تعامل و همکاری این قشر فرهیخته، تلاش علمی و فرهنگی آنان را در بستر فناوری اطلاعات به‌شکلی مطلوب عرضه نماید.

وی گفت: پس از بررسی و نیازسنجی های میدانی بر آن شدیم تا از معاونین پژوهشی مراکز علمی استان و مدیران رسانه ای استان دعوت کنیم در نشستی به منظور معرفی خدمات این مرکز و روش های عرضه محتوای آنها در بستر وب و بهره‌برداری از امکانات فناوری اطلاعات نور اقدام به برپایی این نشست کنیم.

حجت الاسلام امینی مقدم  خاطرنشان کرد: در این نشست کاری، سه دستاورد مهم خدمت‌رسانی به نشریات و مجلات، با عناوین ذیل تشریح گردیده و در صورت تمایل، امکان تنظیم پیش‌نویس قرارداد همکاری فراهم می‌باشد.

وی بیان داشت: " پایگاه اینترنتی مجلات تخصصی نورnoormags.ir" "، " پایگاه مشابهت‌یاب متون نور (سمیم نور): "samimnoor.ir"، " نرم‌افزار مدیریت استناددهی منابع (پژوهیار): "pajoohyar.ir"  این سه محصول پژوهش محور مرکز نور می باشد. در نشست مزبور، اطلاعات تفصیلی و بروشور هر سرویس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha