شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تحریر الوسیله

حوزه/ جمعی از شیعیان و شیفتگان امام راحل با حضور در قم با نرم افزار تحریر الوسیله امام (ره) در مرکز نور آشنا شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، مدیر واحد خدمات فرهنگی مرکز نور در این بازدید ضمن معرفی مرکز نور، نرم افزار تحریر الوسیله امام راحل را اینگونه معرفی کرد: نرم افزار "تحریرالوسیله؛ شروح و تعلیقات" با مشارکت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شده است.

حجت الاسلام مقیسه اظهارداشت: این نرم افزار ارزشمند حاوی بیش از یکصد و 60 جلد کتاب در قالب 48 عنوان کتاب مشتمل بر متن کامل تحریر الوسیله امام خمینی(ره) به همراه ترجمه، شرح و تعلیقه به زبان عربی و فارسی می باشد.

وی با بیان اینکه این لوح فشرده در شش بخش مطالب خود را به کاربران عرضه می کند،  افزود: وسیلة النجاة، تحریر الوسیله، ترجمه های تحریرالوسیله، گزیده تحریرالوسیله، تعلیقه های تحریر الوسیله و شروح تحریر الوسیله از جمله بخش های این لوح گرانسنگ است.

وی در ادامه به برخی از عناوین کتب موجود در لوح اشاره کرد و گفت: تفصیل الشریعه فی شرح تحریرالوسیله، انوار الفقاهة فی شرح التحریر الوسیله، دلیل التحریر، مباحث حقوقی تحریرالوسیله، وسیله النجاة مع تعالیق الامام الخمینی(ره) و کتابشناسی تحریرالوسیله از جمله کتب موجود در لوح فشرده تحریرالوسیله می باشد.

مقیسه به تشریح قابلیت های پژوهشی این لوح پرداخت و گفت: ارتباط متن کتاب تحریرالوسیله با شش جلد ترجمه، 127جلد شرح و 12 جلد تعلیقه، جستجو در بیش از 35هزار عنوان باب و سرفصل ازطریق فهرست گزینشی، جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب برنامه، متن 10 عنوان لغت نامه در 62جلد با امکان جستجو از قابلیت های پژوهشی این لوح است.

وی، یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن مورد نظر را از دیگر قابلیت های این لوح دانست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha