جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز نور

حوزه / جمعی از شهروندان مسلمان انگلیس با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با تولیدات آثار علمای گذشته و قدما دین مبین اسلام آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر بخش تالیف و ترجمه مرکز نور در این دیدار ضمن اشاره به تولیدات کتابخانه ای و شخصیت محور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ، نرم افزار مجموعه آثار شیخ بهایی(ره) را برای میهمانان معرفی کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا سالارکیا افزود: مجموعه آثار شيخ بهايی(ره) با 29 عنوان كتاب در قالب 118 جلد از آثار ايشان نمونه ای از دهها نرم افزار شخصیت محور مركز نور می باشد که در اختیار جامعه علمی قرار گرفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه در اين نرم‌افزار در اختيار علاقه‌مندان قرار می‌گيرد موضوعاتی از جمله فقه، رجال، ادبيات، دعا و زيارت؛ زندگی‌نامه، شخصيت‌شناسی و كتاب‌شناسی مربوط به شيخ بهايی(ره) می باشد.

وی بیان داشت: "ارائه بيش از 200 قطعه فيلم و تصوير مرتبط با شيخ بهايی(ره)"، "قابليت جست‌وجوی ساده و پيشرفته در متن و فهرست كتب"، "جست‌وجوی موضوعی در بيش از 5500 عنوان باب به وسيله فهرست گزينشی مقايسه متون كتب برنامه با يكديگر"، "متن كامل و ترجمه قرآن كريم به همراه امكان جست‌وجو در آيات"، " متن كامل 10 دوره لغت‌نامه فارسی و عربی در 62 جلد با قابليت جست‌وجو"  و " يادداشت‌برداری، ذخيره، ويرايش و چاپ متن" از جمله امکانات و قابلیت های این نرم افزار است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha