سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
نرم افزار فرهنگ موضوعی کتاب

نرم افزار معجم موضوعی و لفظی فرهنگ موضوعی کتاب با عنوان " ریاض المسائل" به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و به زودی عرضه خواهد شد.

مدیربخش تولید مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این نرم افزار در واقع معجم موضوعی و لفظی کتاب « ریاض المسائل فی تحقیق الآحکام بالدلائل » تالیف آیت الله سید علی طباطبایی کربلائی (حائری) می باشد که توسط مرکز نور به صورت نرم افزاری کتابخانه ای و با قابلیت های مختلف تولید و به زودی تقدیم جامعه علمی کشور می شود.

سید مهدی هاشمی ادامه داد: این محصول جدید حاوی متن کامل 15 عنوان کتاب فقهی شیعه در 52جلد، از جمله کتاب « المختصر النافع فی فقه الامامیة» و شروح آن، با قابلیت ارتباط بین ارتباط بین متن و شرح می باشد.

وی بیان داشت: ارائه بیش از شش هزار و 700 کلیدواژه، 42هزار و 200 نمایه ترکیبی، 28 هزار و 500 موضوع و 28 هزار و 600 نشانی برداشت شده از کتاب ریاض المسائل و دسترسی به متن دیجیتالی کتاب ریاض المسائل ( 2جلدی)، همراه امکان برقراری ارتباط با نسخه جدید از جمله دیگر محتویات این نرم افزار می باشند.

هاشمی گفت: جستجوی ساده و ترکیبی درمتن و فهرست کتب برنامه، ارائه متن قرآن کریم با امکان بازیابی آیات در کتب برنامه، محیط های مستقل کاربردی، امکان یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش وچاپ متن از قابلیت های این نرم افزار فاخر می باشد.

علاقه مندان می توانند جهت اطلاع از عرضه این نرم افزار به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha