یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نخبگان آفریقایی

حوزه/ جمعی از نخبگان فرانسوی زبان چهار کشور آفریقایی گفتند: حوزه علمیه و مدارس علمی شهر قم، پیشگام صنعت آی تی در جمهوری اسلامی ایران هستند.

جمعی از نخبگان آفریقایی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن ابراز خرسندی از حضورشان در شهر قم و این مجموعه حوزوی اظهارداشتند: سفر ما از تهران به قم و حضور ما در بدو ورود به این مجموعه علی رغم خستگی ناشی از سفر بسیار دلنشین و ارزشمند بود.

" فریال فیلالی"، مدرس دانشگاه الجزایز اظهارداشت: در بدو ورود کمی حس خستگی داشتیم ولی هر چه بیشتر با این مجموعه آشنا شدم نه تنها خستگی از من دور شد، بلکه دقت خود را افزایش دادم تا مطالب بیشتر را دریافت کنم.

وی ادامه داد: وجود چنین مجموعه ای متشکل از فارغ التحصیلان مراکز علوم اسلامی و علوم آکادمی برای من بسیار جالب و نتایج حاصل از آن بسیار ارزشمند بود و خوشحال هستم که حضورم در این شهر مذهبی از این مجموعه آغاز شد.

در ادامه " شریفه بنت طیب البواب" فعال اجتماعی از کشور تونس در جملاتی افزود: چنین مجموعه ای از برکات انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است که تا سالیان سال نور هدایت و تعلیم و تعلّم را در اقصی نقاط دنیا روشن نگه خواهد داشت.

مترجم و مصحح کتاب امام (ره)، اخلاق و سیاست تصریح کرد: چراغی که امام خمینی(ره) سال ها پیش روشن کرد، امید را در دل همه آزادگان و آزادمردان جهان زنده کرد و این همان چراغ هدایتی است که هرگز خاموش نخواهد شد.

" سهام بنت محمد " مستبصر و استاد دانشگاه تونس ادامه داد: فعالیت های این مرکز بسیار چشمگیر است و من انتظار نداشتم در شهری مثل قم، مرکزی وجود داشته باشد تا با 25 سال سابقه فناوری و تکنولوژی را به خدمت دین درآورده باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم آثار و برکات این تلاش ها و زحمات به همه دنیا صادر شود.

آنان در ادامه مدیریت و نگاه بلند مقام معظم رهبری را پشتوانه ارزشمندی برای فعالیت های چنین مراکزی توصیف کرده و افزودند: حرکت و تلاش اگر برای خدا و گسترش دین حضرت رسول اکرم(ص) باشد انتظاری جزء این نباید داشت که هر روز اسلام مبین در هر نقطه از جهان فراگیرتر شود.

لازم به ذکر است جمعی از فرانسوی زبانان کشورهای تونس، الجزایر، سنگال و تنی چند آفریقایی های مقیم فرانسه از مرکز نور بازدید و با آخرین دست آوردهای این مجموعه آشنا شدند.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha