سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دانشجوی استرالیایی

حوزه/ جمعی از دانشجویان کشور استرالیا با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مرکز نور آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر گروه قرآن و حدیث مرکز نور در این دیدار ضمن معرفی فعالیت های مرکز به تشریح نرم افزار قرآنی ترجمان وحی با 26 زبان پرداخت و افزود: این نرم افزار حاوی متن و فهرست کامل سوره های قرآن کریم به همراه ۸۰ ترجمه به ۲۶ زبان، ۳ آوانگاری کامل قرآن کریم به زبان انگلیسی، ارائه۳ عنوان فرهنگ لغت قرآنی در ۲۲ جلد می باشد.

حجت الاسلام عزت الله مرتضایی با اشاره به زبان کتب موجود در این نرم افزار ادامه داد: آلمانی، اردو، اسپانیایی، اندونزیایی، انگلیسی، ایتالیایی، ترکی آذری، ترکی استانبولی، روسی، فارسی، فرانسوی، هندی، چینی، ژاپنی و کردی از جمله زبان های کتب موجود در این نرم افزار است.

وی با بیان اینکه  قرائت ترتیل آیات با صدای استاد محمدصدیق منشاوی می باشد، گفت: پنهان کن برخی امکانات و قابلیت ها،  جستجو در متن آیات و ترجمه های قرآن کریم، امکان مقایسه ترجمه های مختلف با یکدیگر و ارتباط متن آیات با ۳ عنوان فرهنگ لغت از جمله امکانات و قابلیت های این نرم افزار می باشد.

حجت الاسلام مرتضایی بیان داشت: این محصول کار مشترک مرکز نور و موسسه فرهنگی ترجمان وحی می باشد و از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha