دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357046
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
مسجد شهر توومبای استرالیا

حوزه / نمازگزاران مسجد گاردن سیتی در توومبای استرالیا سعی دارند تا مسجد این شهر را که چند ماه پیش در اقدامی اسلام‌ستیزانه دو بار به آتش کشیده شد، بازسازی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از www.thechronicle.com.au ، نمازگزاران مسجد گاردن سیتی در توومبای استرالیا سعی دارند تا مسجد این شهر را که چند ماه پیش در اقدامی اسلام‌ستیزانه دو بار به آتش کشیده شد بازسازی کنند؛ اما این کار مستلزم فراهم شدن هزینه مالی بسیار زیادی است. سرپرست این مسجد گفت: "مهندسین ساختمان گفته‌اند که ما باید ساختمان مسجد را تخریب کنیم و از نو بسازیم و این امر حدود هفتصد هزار دلار هزینه خواهد داشت.  ما از مردم خواسته‌ایم تا برای جمع‌آوری این هزینه کمک کنند ولی ایجاد جو همدلی و برادری در جامعه از حمایت مالی هم مهم‌تر است."

او توضیح داد: "بعد از دومین حادثه آتش‌سوزی مسجد در اوایل سال میلادی جدید، تصویری منفی از جامعه توومبا در ذهن برخی ایجاد شده که لازم است این تصویر اصلاح شود. احتمالا هر دو آتش‌سوزی توسط یک نفر انجام شده و این که جامعه توومبا پشتیبان پروژه بازسازی مسجد است  گواهی بر این حقیقت است که عمل آن فرد افراطی نباید به حساب کل جامعه گذاشته شود."

سرپرست مسجد تأکید کرد: "مجرم باید دستگیر شود در غیر اینصورت همچنان احتمال به آتش کشیدن مجدد مسجد توسط وی وجود خواهد داشت. به همین خاطر دستگیری و مجازات این فرد توسط دستگاه قضایی بسیار مهم است."

در پی این دو حادثه آتش‌سوزی، افراد و گروه‌های بسیاری از اقشار مختلف شهر توومبا و حتی خارج از شهر برای بازدید از مسجد آمدند و پیام همبستگی خود را به اهالی مسجد تقدیم کردند که سرپرست مسجد از همه آنها تشکر کرد.

در حال حاضر نمازگزاران موقتا از یک اتاق ملاقات در نزدیکی مسجد برای اقامه نماز استفاده می‌کنند. ولی آنها احتیاج به مکانی دارند که مخصوص اقامه نماز ساخته شده باشد و بتواند کفاف نیاز نمازگزاران زن و مرد را بدهد. همچنین مسجد نیاز به وضوخانه دارد.

لازم به ذکر است که کل هزینه بازسازی مسجد بیش از هفتصد هزار دلار خواهد شد ولی انتظار می‌رود خسارتی که بیمه پرداخت می‌کند تا حدودی جبران‌کننده اضافه هزینه باشد.

تحقیقات پلیس برای پیدا کردن مجرم یا مجرمان این حوادث ادامه دارد و هنوز کسی دستگیر نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha