یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ گروه های تروریستی از نصوص دینی در مصادیق نابجا استفاده می کنند تا به اهداف سیاسی خود برسند که هیچ ارتباطی به دین ندارد و این امری است که دارالافتا با آن مبارزه می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز نیل هاوکینز سفیر استرالیا در مصر با شوقی علام مفتی مصر دیدار کرد تا با وی درباره راه های همکاری دینی و مبارزه با افراط گفتگو کند.

شوقی علام در این دیدار تاکید کرد دار الافتاء مصر در ماه رمضان گذشته حدود 30 هزار سؤال از کشورهای مختلف از طریق پایگاه اینترنتی خود دریافت کرده و این نشان دهنده میزان اعتماد مردم به دارالافتاء به عنوان یک مرجع شرعی معتبر می باشد و همچنین نشان دهنده اهمیت تکنولوژی جدید برای ارتباط با بخش وسیعی از مسلمانان جهان است.

وی افزود: دا رالافتاء برای ارائه هرگونه کمک و حمایت و انتقال تجربیات به استرالیا در زمینه مبارزه با افراطی گری و تروریسم و نشر ارزش های اسلامی آماده است.

مفتی مصر گفت: جوانان به دلایل مختلفی به افراطی گری کشیده می شوند و به گروههای تروریستی می پیوندند از جمله این دلایل این است که این گروه ها از نصوص دینی در مصادیق نابجا استفاده می کنند تا به اهداف سیاسی خود برسند که هیچ ارتباطی به دین ندارد و این امری است که دارالافتا با آن مبارزه می کند.

سفیر استرالیا نیز در این دیدار از تلاش های دارالافتا در مبارزه با افراطی گری و تصحیح مفاهیم اسلامی و استفاده از ابزارهای جدید برای ارتباط با توده های مردم کشورهای مختلف تقدیر کرد و افزود: استرالیا خواستار افزایش همکاری ها با دارالافتا برای مبارزه با افکار افراطی و نشر تصویر صحیح از اسلام است.

وی افزود: استرالیا نیازمند تعمیق مفاهیم صحیح اسلامی است که دار الفتا برای نشر آن تلاش می کند و این در حالی است که تعداد مسلمانان استرالیا 55 هزار نفر افزایش داشته و 28 مدرسه اسلامی مورد حمایت دولت استرالیا در این کشور فعال هستند و بیم آن می رود که جوانان به گروه های افراطی جذب شوند و تا کنون نیز 120 جوان استرالیایی به داعش پیوسته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha