چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مرکز نور

حوزه/ مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: آنچه در مرکز نور به عنوان پژوهش، تحقیق، توسعه خدمات اعم از راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی اسلامی و نرم افزار صورت می گیرد به منظور تسهیل در امر پژوهش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، غلامرضا رحمانی در جمع گروهی از کارشناسان فنی پلیس فتا استان قم اظهارداشت: مرکز نور با فعالیتی 25 ساله به پشتوانه و اتکا بر نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصصی که در اختیار دارد گام های موثری در عرصه به خدمت گرفتن فناوری های نوین برای ترویج و تبلیغ دین بکار گرفته است.

وی افزود: تولید بیش از 500 عنوان نرم افزار در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی، آموزش کامپیوتر و زبان های خارجی به بیش از یکصد هزارنفر ساعت طلبه و دانشجو، راه اندازی 20 پایگاه اطلاع رسانی اسلامی به صورت عمومی و تخصصی، پشتیبانی از پایگاه های مراکز مختلف اسلامی و...گوشه ای از فعالیت های مرکز تحقیقات کامیپوتری علوم اسلامی می باشد.

رحمانی با بیان این که در طول این سالها و در فراز و نشیب های اقتصادی نگاه مجموعه؛ هرگز تجاری و رویکرد درآمد زایی نبوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت های ما یک گام جلوتر از نیاز بازار می باشد و حتی بسترهای مناسبی برای کسب درآمد وجود داشته است، این اتفاق هرگز نیفتاده چرا که مخاطبین ما محققین و پژوهشگرانی هستند بعضاَ با بضاعت مالی متوسط به پایین هستند و ما نمی توانیم آنان را با تغییر قیمت آزار دهیم.

مدیربخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور ادامه داد: حضور در یکصد نمایشگاه معتبر داخلی از جمله؛ کتاب، قرآن، رسانه های دیجیتال و نمایشگاه های فرهنگی سهم بسزایی در نیازسنجی و برنامه ریزی های مدیران مجموعه دارد تا بهترین های علوم اسلامی و انسانی را در قالب فناوری های نوین به جامعه علمی کشور عرضه کند.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالات میهمانان حاضر در جلسه پیرامون معرفی پایگاه های مجازی مرکز نور، گفت: حوزه نت، نورمگز، کتابخانه دیجیتال نور، پژوهیار، سمیم نور، اندیشوران ... از جمله این پایگا ه های اطلاع رسانی اسلامی می باشند.

وی به ارائه اولین نرم افزار اندرویدی مرکز نور با عنوان " کتابخوان" اشاره کرد و افزود: این پایگاه در حال حاضر 150 کتاب در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته و امید است در آینده ای نزدیک چندین هزار جلد کتاب دیگر به آن اضافه شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha