یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
کد خبر: 343829
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
نسخه خطی

حوزه/ بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی از آغاز اجرای طرح تخصصی برای ارتقاء سطح مخزن مخطوطات وابسته به حرم مطهر خبر داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی از آغاز اجرای طرح تخصصی برای ارتقاء سطح مخزن مخطوطات وابسته به حرم مطهر خبر داد. این خزانه شامل نسخه های خطی و آثار تاریخی نفیس می باشد. همچنین به تازگی 230 نسخه خطی نفیس و کمیاب از گنجینه علمی کهن به این مجموعه افزوده شده است.

دکتر خضیر حجی، ناظر این پروژه و عضو شورای مدیریت حرم مطهر در گفتگو با واحد اطلاع رسانی آستان مقدس علوی گفت: شعبه نسخ خطی آستان مقدس علوی قصد دارد، سطح خزانه داری این مجموعه را ارتقا دهد و در این زمینه طرحی را در دو محور تهیه و تنظیم کرده که محور اول شامل فهرست نویسی نسخه های خطی به شیوه ای دقیق و علمی است و اکنون در حال به اتمام رساندن فهرست نویسی بخش اول و دوم از نسخه های خطی نفیس هستیم.

وی افزود: محور دوم این طرح عبارت است از خرید نسخه های خطی جدید و غنی ساختن این گنجینه کهن که آستان مقدس علوی در این زمینه توانسته 230 نسخه خطی از مخطوطات نفیس میراث علمی و اسلامی را به گنجینه خود بیفزاید که این نسخه ها پس از فهرست نویسی و تحقیق، مورد توجه و استفاده محققان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که هزینه تهیه این نسخه ها از سوی دیوان وقف شیعی تامین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha