جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آبادی پیشه

حوزه/ معاون اداری مالی حوزه های علمیه گفت: در آموزش های ضمن خدمت، به دنبال ارتقاء سطح کارایی و اثر بخشی و توانمند سازی کارمندان حوزه های علمیه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، به تشریح فعالیت های این معاونت در بخش آموزش ضمن خدمت کارکنان پرداخت و اظهارداشت: خداوند متعال در آیه 55 سوره یوسف فرموده است: «قالَ اجْعَلْني‏ عَلي‏ خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفيظٌ عَليمٌ/ [یوسف] گفت: مرا بر خزانه های این سرزمین بگمار، که من نگهبانی دانا هستم».

وی با بیان این مطلب که این آیه مطابق با فعالیت های این معاونت است، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که دو خصلت حفیظ و علیم بودن را در کارکنان مرکز تقویت کرده تا بتوانند ارائه خدمت مناسبی داشته باشند.

معاون اداری مالی حوزه با بیان این مطلب که اداره آموزش و ارزیابی این معاونت از سال 1388 فعالیت های خود را آغاز کرده است، ابراز داشت: افزایش اثربخشی و کارآیی، ارتقاء سطح کیفی کارکنان، به روز رسانی مهارت ها، آگاهی بخشی عمومی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و توسعه اخلاق و فرهنگ اسلامی و سازمانی در محیط کار، از جمله اهداف راه اندازی این اداره بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه های علمیه رو به رشد است، خاطرنشان ساخت: مدت زمان زیادی از تحول فعالیت های اداری حوزه از قالب سنتی به قالب امروزی نگذشته و در این راستا باید کارکنان و پرسنل را با فن آوری و تجهیزات روز آشنا کرده و نسبت به توانمند سازی آنان گام های اساسی برداشته و به روز رسانی کنیم.

وی با اشاره به ملاک و معیارهای برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت، تصریح کرد: برای برگزاری دوره ها، کمیته ای متشکل از معاون اداری مالی، مدیر دفتر برنامه و نظارت، مدیر دفتر منابع انسانی، مدیر دفتر امور مالی، مسئول اداره آموزش، نماینده معاونت آموزش و نماینده معاونت مربوطه‌ای که قرار است دوره برای آن معاونت برگزار شود، تشکیل شده و در آن کمیته نیازسنجی لازم انجام و در نهایت منجر به برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت شده و از اساتید جهت تدریس و مدیران و کارکنان جهت شرکت در دوره ها دعوت به عمل می آید.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه یادآور شد: تا امروز برای مدیران پایه، کارشناسان و متصدیان امور اداری و خدماتی و تمامی معاونت ها، دوره های گوناگونی از جمله مدیریت رفتار سازمانی، مهارت های ارتباطی، تیم سازی و شیوه کارگروهی، سنجش و ارزیابی عملکرد، امور روابط عمومی، مهارت های هفت گانه رایانه و ...  برگزار کرده ایم.

رئیس کمیته آموزش کارکنان در ادامه به موضوع امتیازات شرکت در این دوره ها نیز اشاره کرد و گفت: شرکت در دوره های آموزشی و توانمندسازی، تأثیر بلندمدت و همچنین مقطعی در حقوق و مزایای کارکنان خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در ادامه از برگزاری دوره های عمومی برای کارکنان در طول سال خبر داد و اظهار داشت: همه ساله دوره های عمومی برای کارکنان داریم که به صورت آزمون عمومی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقه تفسیر سوره فرقان، سیره و روش نبی مکرم اسلام(ص) و کتاب جاذبه و دافعه امام علی (ع) سه عنوان کتابی بود که در سه سال گذشته آزمون آن برای کارکنان مرکز مدیریت برگزار شده است.

معاون اداری مالی حوزه با اشاره به برگزاری دوره عمومی در سال جاری، ابراز داشت: امسال کتابی با عنوان "هر روز با قرآن و عترت" که برگرفته از آیات قرآن و روایات معصوم(ع) پیرامون اخلاق اسلامی است، تهیه و میان کارکنان توزیع شده  که آزمون آن چهاردهم اسفند بعد از نماز ظهر و عصر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در پایان خاطرنشان ساخت: از تمام دوره ها، نظر سنجی و ارزیابی لازم صورت می گیرد تا انشاء الله بتوانیم در آینده دوره هایی با کیفیت و کمیت بهتری برگزار نمائیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha