جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، طلاب خواهر را سربازان، افسران و پیشتازان عرصه فرهنگی دانست که باید با تجهیز کردن خویش به علم، دانش، تقوا و تسلط به روش‌های روز، مبانی ناب اسلامی را در جامعه و به ویژه میان زنان و دختران ایران زمین گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور،  امروز، در دیدار با طلاب خواهر مدرسه علمیه مکتب الزهرا(س) اهواز، با بیان اینکه طلبه بودن، آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) و سربازی امام عصر(عج) است، گفت: باید خداوند را بر این سعادت و نعمت بزرگ شاکر بود.

وی با بیان این که مدیران و اساتید حوزه و طلاب باید عارف به زمان باشند، تصریح کرد: شناخت دوست و دشمن و همچنین تشخیص به موقع مسایل، از خصوصیات طلاب و روحانیان آگاه به مسایل روز است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با تاکید بر این‌که شناخت زمان، رکن عقل است، افزود: اگر انسان، عارف به زمانه نبود، نمی توانست هویت عقلی را برای خود تبیین کند.

وی درادامه با اشاره به موقعیت ایران در منطقه و جهان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران یک قدرت تعیین کننده در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی در دنیا شرایط ویژه ای دارد، گفت: روز به روز تاثیرگزاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان در حال گسترش بوده و به همین دلیل نیز هجوم دشمن برای شکست آن بیشتر و همه جانبه تر خواهد بود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، به شیوه های دشمن علیه نظام اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: دشمن راه ضربه زدن به نظام اسلامی را هجمه فرهنگی قرار داده و با قدرت در حال نفوذ است تا جایی که عقبه و پشتوانه نظام که مردم هستند را از ما بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، با بیان اینکه خواهران حوزوی سربازان، افسران و پیشتازان عرصه فرهنگی هستند، گفت: متأسفانه خانواده، زن و دختران به صورت مستقیم مورد تهاجم شدید ترین بمباران های دشمن هستند که باید طلاب خواهر، با تجهیز خویش به علم، دانش، تقوا و تسلط به روش های روز مبانی ناب اسلامی را در جامعه و به ویژه میان زنان و دختران ایران زمین گسترش دهند.

وی، نیاز امروز انقلاب اسلامی را تربیت خواهران طلبه، فاضل، متکلم، مفسر، فقیه، تاریخ‌دان و دانشمند عنوان کرد و بیان داشت: به یقین برای رسیدن به این مهم باید تلاش جدی تری صورت پذیرد و وقتی هدف، تاثیرگذاری بر جهان باشد، طبعا شور و شوق و همت در کسب علم بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، خطاب به طلاب خواهر، گفت: در کنار درس های جاری، مطالعات تاریخی و تفسیری داشته باشید؛ چرا که درس های جاری لازم است اما کافی نیست و علاوه بر آن نیز تبلیغ و مشاوره از رشته های لازم برای خواهران است که باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، با بیان این که نسل جوان جامعه در بحران هویتی قرار گرفته، افزود: چه کسی از شما امین تر برای اینکه تکیه گاه این نسل باشد!؟، پس مطالعات خود با حفظ هفته ای یک آیه از قرآن آن هم با معنی را در برنامه زندگانی خویش قرار دهید و پس از آن نیز به خواندن اصول کافی و سخنرانی بپردازید.

وی در پایان با بیان این که طلبگی نعمتی بزرگ است، اظهار داشت: برای شکر گذاری از این نعمت الهی باید خوب درس بخوانید تا بدین صورت اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی را حفظ و زمینه های شکوفایی و گسترش فرهنگ ناب شیعی را فراهم آورید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha