شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
18

حوزه/ گفتگوی میان شیعیان شهر جمبر و نهضت العلما به منظور ارائه فهم دقیق از معارف دینی و علوم اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جهان اسلام پر هرج و مرج امروزی باعث شد تا موسسه تبلیغ نهضت العلما شهر جمبر، جاوه شرقی، گفت و گو بین سازمان نهضت العلما و شیعیان در مورد کتاب سفید مذهب شیعه در دانشگاه اسلامی شهر جمبر برگزار کند. هدف این گفت‌و‌گو ارائه فهم صحیح به مردم در مورد مسائل مربوط به اهل سنت و شیعه است.

در این گفت و گو نهضت العلما به نمایندگی گوس ایدروس راملی و مذهب شیعه به نمایندگی استاد عبدالله هندوان و استاد عبدالله باعبود صورت گرفت. این گفت و گو به مدیریت فیصال بن مندی به خوبی و گرمی به پایان رسید و هر دو طرف توضیح خود را ارائه دادند.

استاد عبدالله باعبود گفت: اختلاف بین سنی و شیعه تنها در یک نکته است. تمام ارکان ایمان و اسلام که اهل سنت یقین دارند، شیعیان نیز به آن اعتقاد دارند. در حالی که اختلاف در بین این دو مذهب فقط در امامت و خلافت است، که شیعیان به امامت اعتقاد دارند و اهل سنت به خلافت. وی افزود: اتفاقات ما بیشتر از اختلافات ما است.

در همین حال، گوس ایدروس در این گفتگو با استاد عبدالله باعبود، تاکید کرد: نهضت العلماء گروه اهل الکتاب یعنی آنهایی که به سمت یک قبله با ما نماز می خوانند را کافر نمی داند. وی افزود: به این ترتیب ما شیعه، معتزله و غیره را کافر نمی دانیم.

گوس ایدروس گفت: که شیعیان به قرآن اعتقاد دارند و اصحاب را کافر نمی دانند.

رئیس کمیته، رافی بعیدلاوی با اظهار رضایت از اینکه این گفت و گو به خوبی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که چنین گفت و گو هایی همیشه صورت بگیرد. گفت: با برگزاری چنین گفت و گوهایی، مردم واضحتر وضعیت را درک خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha