جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام ذوالنور

رئیس کنگره یادواره شهدای روحانی گفت: اگر برای دنیای امروز به دنبال یک نسخه شفابخش هستیم، باید منشور روحانیت را در حوزه های علمیه و در میان طلاب منتشر و عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور شب گذشته در مراسم یادبود شهید محلاتی در مدرسه مبارکه فیضیه گفت:روحانیون در میان اقشار مختلف بیشترین شهید را در جنگ تحمیلی تقدیم دین خدا کردند.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی و همچنین پس از آن  روحانیت در همه عرصه ها پیشتاز حرکت های دینی و استقلال طلبانه و عدالت طلبانه بوده است.

رئیس  کنگره یادواره شهدای روحانی خاطرنشان کرد: در روز 13اسفند سال 64 امام خمینی(ره) با ابلاغ منشور روحانیت، بسیاری این تکالیف و وظایف و بایسته های روحانیت را مشخص کردند.

وی افزود: قطعا اگر برای دنیای امروز به دنبال یک نسخه شفابخش هستیم، باید همین منشور را در حوزه های علمیه و در میان طلاب منتشر و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به برخی از مفاد این منشور خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) در این منشور بیان کرده اند که روحانیون اولین کسانی بودند که در راه اسلام و انقلاب شهید شدند و پیشتاز حرکت مردم بودند و در ادامه به نقش و جایگاه واقعی روحانیت در این مسیر اشاره داشته اند.

رئیس کنگره یادواره شهدای روحانی کشور با ذکر این مطلب که نقش روحانیت در دفاع مقدس فراموش نشدنی است بیان کرد: پشتیبانی روحانیت از مردم، نقش تبلیغی در خط مقدم دفاع مقدس، فرماندهی در بخش‏های مختلف، نقش تخصصی روحانیون در جنگ و نقش رزمی تبلیغی روحانیت در دفاع مقدس از جمله نقش های مهمی بوده که روحانیت به عهده داشته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha