دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان مبلغه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون بیش از 1600طلبه خواهر در این استان مشغول تحصیل هستند، گفت: اقبال عمومی نسبت به استفاده از مشاوره خواهران طلبه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از سمنان، حجت‌الاسلام علیرضا صابریان در نشست مدیران واحدهای حوزوی خواهران استان سمنان که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد، با اشاره به فعالیت 22 نفر از بانوان حوزوی استان سمنان در عرصه مشاوره و راهنمایی افزود: اقبال به مشاوره حوزه‌های علمیه خواهران افزایش یافته است و اگر یک نهاد مشاوره در حوزه علمیه خواهران تاسیس شود شاهد برکات فراوانی از آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران شاهد تاثیرگذاری بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف هستیم، ادامه داد: امروز بانوان طلبه سهم مهمی از تبلیغ در جلسات خانگی بر عهده دارند و آنان در بسیاری از طرح‌های فرهنگی کشوری از جمله حلقه‌های صالحین نقش‌آفرینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام صابریان، نقش بانوان طلبه در فضای مجازی را پررنگ توصیف کرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران ارتباط تنگاتنگی با مدارس آموزش و پرورش در زمینه اقامه نماز جماعت دارند.

وی با بیان اینکه در مقطع تحصیلی سطح دو، 803 نفر و در مقطع تحصیلی سطح سه، 124 نفر از حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان فارغ‌التحصیل شده‌اند، افزود: امیدواریم تمام رشته‌های مقطع سطح سه در استان سمنان دایر شود و شاهد راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح چهار (دکتری) در این استان باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه 106 هزار دانشجو در استان سمنان حضور دارند که نسبت به جمعیت 600 هزار نفری این استان نسبت یک به شش را تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به این جمعیت، تعداد 4هزار نفری طلاب خواهر و برادر در استان سمنان بسیار اندک است.

وی تصریح کرد: در واحدهای حوزوی خواهران استان سمنان هزار و 304 طلبه در مقطع تحصیلی سطح دو و 387 نفر در مقطع تحصیلی سطح سه مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشورهم در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت‌های ایجادشده در حوزه‌های علمیه خواهران قابل انکار نیست، تصریح کرد: جنبه پنهان فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران اثرگذاری در شکل‌گیری یک نسل مومن و انقلابی است.

وی اضافه کرد: آنچه می‌تواند جایگاه خواهران طلبه را اثبات کند و این جایگاه آنان را به منصه ظهور برساند، تلاش خود خواهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha