جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد رشاد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه غرب نمی تواند پیشرفت های اسلام را تحمل کند، گفت: آن ها ویژه در سه دهه اخیر تلاش کرده‌اند تا مانع دستیابی ایران به پیشرفت شوند و مسئله هسته ای نیز بهانه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، استادعلی اکبر رشاد امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی «پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه عظمت، جامعیت، کمال و دوام قرآن از اهمیت خاصی برخوردار است که باید در همه مطالعات به عنوان پیش فرض قرار گیرد، اظهار داشت: مگر می شود قرآن پاسخگوی نیازهای زمانه نباشد. 

وی با بیان اینکه آیات و روایات از نکات بسیاری برخوردار هستند، تصریح کرد: همه لوازم و ابزارهای موردنیاز برای دستیابی به پیشرفت و الگو را می توان با مراجعه به کتاب و سنت استخراج کرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: کفر، شرک و اومانیسم جهانی نخواهد شد؛ چرا که خلاف اراده الهی است.

استاد رشاد با اشاره به آینده روشن فراگیری مکتب اسلام، تاکید کرد: پیام اسلام در نهایت جهانی خواهد شد؛ چرا که فطرت انسانی رذایل زشت را نخواهد پذیرفت و فرجام تاریخ با ظهور امام زمان(عج) پیوند برقرار می کند.

وی تصریح کرد: بدون تردید اسلام غلبه منطقی، معرفتی و قهری در جهان خواهد داشت.

رئیس شورای مدیریت حوزه‌ علمیه  استان تهران با اشاره به اینکه غرب نمی تواند پیشرفت های اسلام را تحمل کند، اظهار داشت: آن ها در سه دهه اخیر تلاش کرده و خواهند کرد تا مانع دستیابی ایران به پیشرفت شوند و مسئله هسته ای نیز بهانه است و فردا مسائل دیگر را مطرح می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مقام پیشرفت باید به نقطه ای دست یابیم که غرب در بحث هسته ای یا مسائل دیگر نتواند مانع پیشرفت علمی کشور شود.

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha