پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد رشاد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی با بیان این که وجود مقام معظم رهبری ازالطاف خفیه الهی است گفت: برخی از جهات وجوه مقام معظم رهبری ناشناخته مانده است و حضرت امام (ره)، نیز چنین بودند که بیشتر بعد سیاسی ایشان برجسته شد، ولی ایشان شخصیتی ذو ابعاد بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، استاد علی اکبر رشاد، امشب درآیین رونمایی از کتاب فلسفه سیاسی آیت الله العظمی خامنه ای در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: یک دهه است که انتظار تولید این اثر را داریم که این کار یک کار عظیم است.

وی افزود: در یک مرحله 100 جلد فیش های پژوهشی این اثر گردآوری شد و تمام مباحث مقام معظم رهبری در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی از جهات وجوه مقام معظم رهبری ناشناخته مانده است و حضرت امام (ره)، نیز چنین بودند که بیشتر بعد سیاسی ایشان برجسته شد، ولی ایشان شخصیتی ذو ابعاد بودند.

رئیس پژهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امام (ره)بیش از اینکه یک سیاستمدار باشند یک عالم و عارف و فقیه بودند و نفوذ کلام ایشان در حوزه سیاسی ناشی از بعد معرفتی ایشان بوده است.

استاد رشاد گفت: وقتی که ما نزدیک کوه هستیم قله را به درستی نمی بینیم ، ولی وقتی دور هستیم قله را می بینیم و دقایق را کمتر می بینیم و هیچگاه آنچنان که باید و شاید شخصیت این دو بزرگوار شناخته نخواهد شد.

وی افزود: این دو بزرگوار ذخایر و تحفه های الهی هستند؛ روزی که امام راحل از میان ما رفتند نگران همه چیز بودیم و فضای مجلس خبرگان به شکلی ایجاد شد که این شخصیت بزرگوار به عنوان رهبر ما انتخاب شدند که لطف خدا به ما بود.

استاد حوزه علمیه  خاطرنشان کرد: از الطاف خفیه الهی است ایشان در این سالها در بین ما هستند و در این سالها علی رغم نگرانی، هیچ خلائی حس نشد و با تمام عظمت و جایگاه امام(ره) هیچ احساس خلا نمی کنیم و همان امام است که در یک شخصیت و ظرف تاریخی دیگر در بین ما هستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha