چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
یا مهدی

حوزه/ در زلالی آب چشمه­ساران و آبی آسمان و بی­کرانه­گی دریاها، چشم­های منتظران تنها به یک سو می­نگرند و تنها و تنها یک نغمه بر لب دارند «اللهم عجل لفرج مولانا صاحب العصر والزمان» و قدم به قدم، به ظهور موعود وعده داده شده نزدیک می­شوند.

در بهار انتظار، دل­های منتظران ثانیه­ شمار لحظه­ ای هستند که از افق عالم انسانی، مردی با سنت محمد(ص) و از تبار علی(ع) سروش «انا المهدی» سر دهد، تا که لبیک گویان حضور شریفش را سبز بدارند و انتظارشان را در قرار بهار به آخر برسانند که «آن همه ناز و تنعم که خزان می­ فرمود  عاقبت در قدم باد بهار آخر شد».

مولای من  در اولین روزهای بهار، سجاده­ی سبز انتظار را در کنار سفره­­ی هفت سین نیاز پهن کردیم، دست به دعا برداشتیم و از خدا ظهورت را خواستیم. حرف­های زیادی در دل داریم؛ و حرف­های زیادی هم همیشه برای نگفتن هست؛ خیلی بیشتر از این چیزهایی که نگفتیم! در دلمان ماند تا وقتی که بیایی و ببینم تو را و دلگویه ­های در دل مانده­مان را واگویه کنیم.

مهدی جان، بهار امسال هم دنیا مبهم مانده است و ناقص، در ترس مبهمِ سه کنجی دل­های بی­قرار منتظران، اما حسی لطیف و نوری شفاف، امید به آینده­ای زیبا و باهم­بودنی جاودانه را نوید می­­ دهد، ان‌شاالله.

امسال که سال همدلی و هم­زبانی ست، دلمان را به تقریر آیه­ های ظهورت گره زده­ایم و اندیشه­ ی بودنمان را به بودنت و امید دیدنت عادت داده­ ایم، سال به سال انقلاب قلبمان را به شرط هم­دلی بیشتر و صادقانه­تر با مولای ازنظر غایب از خدای خویش خواسته ­ایم و می­ خواهیم.

مولای من، بهار امسال با تعزیت مادر دین و دختر پیامبر(ص) قرین بود، بهار انتظارمان امسال فاطمی شد و به برکت این تقارن، امیدوارتر از همیشه، به انتظار میزبانیِ مولای از نظرغایب، درهای دلمان را باز می­ گذاریم.

امسال بهار فاطمی رابا یمن حضور شما در مراسم عزای مادرتان شروع کردیم، ان‌شاالله که تمام سال فاطمی باشیم و با احترام به شما خاندان اهل بیت عصمت و طهارت بتوانیم هرروزمان بهاری باشد از پس روزهای قبلی و روز های بعدی امیدی باشد برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج).

دلگویه: مجتبی اشرافی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha