چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خاتمی

حوزه/عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به حمایت غربی ها و آمریکایی ها از تجاوز نظامی عربستان به یمن، گفت: کشورهایی که نان دموکراسی را می خورند در تقابل با ملت به پاخاسته یمن قرار گرفته اند و از تجاوز عربستان حمایت کرده و مردم را ناجوانمردانه می کشند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولات یمن به تشریح وقایع این کشور پرداخت و اظهار داشت: در مسئله یمن چند نکته بسیار روشن است؛ نخست آن که دنیای استکبار در برابر یک ملت به پاخاسته ای که می خواهد بر سرنوشت خود مسلط باشد، ایستاده است.

وی تصریح کرد: جالب این است در این عرصه، کشورهایی که نان دموکراسی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را می خورند در تقابل با ملت بپاخاسته یمن قرار گرفته اند و از عربستان بخاطر تجاوزش حمایت کرده و مردم را ناجوانمردانه می کشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: این مسئله گویای آن است دنیای استکبار از شعارها استفاده ابزاری می کند چرا که ذره ای به دموکراسی که خود از آن دم می زند، ایمان ندارد.

*توجه ویژه به ارزش های دینی در یمن

آیت الله خاتمی با اشاره به نکته دوم مبنی بر اینکه مردم یمن با توکل بر خداوند به رهبری انصارالله راه خود را یافته اند، اظهار داشت: آنچه در یمن ملموس می باشد حضور دین و ارزش های دینی است که در پی آن مقاومت نیز خواهد بود.

* بمباران هوایی آل سعود بزدلانه است

وی با بیان اینکه براساس گزارش ها انصارالله یمن، صدها هزار رزمنده خستگی ناپذیر آموزش دیده دارد، ابراز داشت: به همین دلیل است که سعودی ها همانند صهیونیست ها به صورت بزدلانه فقط در عرصه هوایی یمن جنایت می کنند و جرات حضور در عرصه زمینی را ندارند.

*یمن عرصه کارزار جبهه انقلاب و استکبار

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه به نکته سوم تحولات یمن اشاره کرد و اظهار داشت: از شکل گیری دوجبهه ای که در تحولات یمن شکل گرفته است دقیقا می توان ماهیت آن ها را شناخت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در یک جبهه انصارالله یمن، حزب الله، جمهوری اسلامی، عراق و سوریه قرار دارد که با تهاجم جنایتکارانه عربستان مخالفت کرده اند، گفت: در جبهه دیگر آمریکا حضور دارد که به صراحت از تجاوز نظامی عربستان به یمن حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: با آرایش دوطرف می توان به طور دقیق تاکید کرد، جبهه مقابله با انقلاب اسلامی و جبهه همراه با استکبار در یک سو و ملت های آزاده در سویی دیگر قرار دارند.

*دنیای استکبار از تسلط انصارالله به «باب المندب» نگران است

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اهداف آغاز تجاوز نظامی به یمن، اظهار داشت: بسیار واضح است دنیای استکبار نمی خواهد حزب الله، انصارالله و جبهه انقلاب اسلامی در این منطقه استراتژیک که در آن تنگه «باب المندب» قرار دارد و همانند تنگه «هرمز» از اهمیت بسیار مهمی در جهان برخوردار است، تسلط یابند.

آیت الله سید احمد خاتمی همچنین تصریح کرد: در عرصه تجاوز نظامی به یمن، مسئله منافع دنیای استکبار نیز مطرح است.

وی افزود: امیدواریم چراغی که در یمن به نام چراغ انقلاب اسلامی روشن و به برکت حاکمیتش جشن غدیر برپا شده است، هرچه پرفروغ تر بماند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: ان شاالله با پیروزی در این جبهه، جریان های انقلابی در جبهه های دیگر نیز جان بگیرند.

انتهای پیام/313/33  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha