جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز نور

حوزه/ جمعی از دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین علیه السلام با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با فعالیت های علمی و پژوهشی این مرکز آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این دیدار که قریب به 200 نفر از دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد حضور داشتند، مسئول واحد آموزش مرکز نور با اشاره به تاریخچه فعالیت های مرکز و بنا به درخواست میهمانان نرم افزار تفسیر المیزان را برای آنان معرفی کرد.

حجت الاسلام حامد مقیسه بیان داشت: نرم افزار فرهنگ موضوعی تفسیر المیزان پس از ۶ سال تلاش گروه های پژوهشی و برنامه نویسی هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

وی  افزود: این نرم افزار حاوی فرهنگ موضوعی تفسیر المیزان (چکیده بر متن تفسیر المیزان، نمایه ترکیبی و کلیدواژه)،  فرهنگ لفظی تفسیر و ترجمه المیزان (جستجوی ساده و ترکیبی در متن و فهرست تفسیر المیزان و ترجمه آن)، متن کامل تفسیر 20 جلدی «المیزان فی تفسیر القرآن» اثر علامه طباطبایی(قدّس سرّه) به همراه ترجمه فارسی (20 جلد) می باشد.

وی ادامه داد: ارائه بيش از: 11000 كليدواژه،  131000 نمايه تركيبی و 40000 موضوع (چکیده) برداشت‌شده از تفسیر المیزان از جمله دیگر محتویات این نرم افزار می باشد.

حجت الاسلام مقیسه به امکانات و قابلیت ها این نرم افزار اشاره کرد و گفت:  ارتباط و اتصال کامل ترجمه با متن تفسیر المیزان، ارجاع اصطلاحات هم‌ارز در نظام مترادفات، تفكيک اصطلاحات چند معنايی در نظام مشتركات، ارائه فهرست مفاهيم وابسته در نظام مرتبطات، متن قرآن کریم به همراه ترجمه به زبان‌های: فارسی، انگلیسی و اردو، با قابلیت جستجو و چاپ، متن کامل چند دوره لغت‌نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، همچنین قابلیت‌های پژوهشی و یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله این امکانات هستند.

علاقه مندان می توانند برای دسترسی به این نرم افزار به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

 انتهای پیام 313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha