پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز نور

حوزه/ جمعی از طلاب و کارشناسان مدارس علمیه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با حضور در مرکز نور از نزدیک با فعالیت های این مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این دیدار مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور در سخنانی بنا به درخواست میهمانان برخی از نرم افزارهای این مجموعه به ویژه کتابخانه حکمت اسلامی را معرفی کرد.

حجت الاسلام حامد مقیسه با بیان اینکه نرم افزار «کتابخانه حکمت اسلامی»، نرم افزار جامع منابع منطق و فلسفه اسلامی می باشد، اظهارداشت: این محصول حاوی متن کامل 210 عنوان کتاب در 259 جلد از متون حکمت به دو زبان عربی و فارسی تا زمان ملا هادی سبزواری می باشد.

وی گفت: منطق، تاریخ فلسفه، حکمت افلاطونی و نو افلاطونی، حکمت مشاء، حکمت اشراق و حکمت متعالیه از جمله موضوعات این نرم افزار فاخر است.

مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور ادامه داد: استفاده از آثار مولفینی همچون: ارسطو، افلاطون، ابونصرفارابی ، شیخ الرئیس، ابن رشد، فخر الدین رازی، خواجه نصیرالدین طوسی، میر داماد، صدرالمتالهین و ملاهادی سبزوای بر غنای علمی این نرم افزار افزوده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: ارائه 110 کتاب و مقاله به زبان انگلیسی از فلاسفه یونان مانند: ارسطو، افلاطون ، افلوطین و فلاسفه نو افلاطونی ، فلاسفه غرب نظیر؛ کانت، دکارت، برکلی، هیوم، میل، نیچه، اسمیت، هابز، بیکن و آگوستین از دیگر محتویات این محصول ارزشمند می باشد.

وی به معرفی قابلیت ها و امکانات نرم افزار حکمت اسلامی پرداخت و افزود: ارائه 11 عنوان فرهنگ نامه به منظور آشنایی با اصطلاحات متون برنامه، ارتباط متون با شروح مربوطه به طور مستقل، امکان جستجوی متنوع و پیشرفته در تمام متون از طریق کلمه و ترکیب واژگان، نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن و علامت گذاری، ارتباط واژگان کتب با لغت نامه های برنامه از جمله امکانات این نرم افزار است.

حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه در این نرم افزار متن کامل 10 دوره لغت نامه عربی و فارسی در قالب 62 جلد کتاب با قابلیت و انتقال مستقیم متون برگزیده از برنامه به محیط word و ms می باشد، افزود: علاقه مندان می توانند برای تهیه این نرم افزار به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha