سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مرکز نور

حوزه/ جمعی از طلاب و کارشناسان ارشد کتابداری مدارس علمیه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با حضور در مرکز نور از نزدیک با فعالیت های این مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور در این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام با اشاره به تاریخچه فعالیتهای مرکز نور اظهارداشت: فعالیت های این مرکز از سال 1368 به منظور پاسداری از متون اسلامی و حفظ آن همچنین راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی اسلامی آغاز شده است.

حجت الاسلام حامد مقیسه افزود: مرکز نور طی این سالها توانسته است تولیدات ارزشمندی را پیرامون موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی در اختیار جامعه علمی کشور قرار دهد.

وی در ادامه به معرفی نرم افزار سیره معصومان علیهاالسلام پرداخت و گفت: در این نرم افزار فاخر زندگانی 14 معصوم علیهاالسلام در ابعاد مختلف سیره علمی و عملی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از بخش های این نرم افزار بررسی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) می باشد که در آن به ابعاد شخصیتی، فردی، اجتماعی و سیره سیاسی حضرت زهرا(س) پرداخته شده است.

وی بیان کرد: موضوعات این نرم افزار با محوریت حضرت زهرا(س) دسته بندی شده است و عبارت از احوال شخصی، همگام با رسول خدا(ص)، پس از رسول خدا(ص)، شهادت، سیره، مناقب، پس از وفات حضرت زهرا(س)، اصحاب و راویان، سال شمار و کتاب شناسی می شود.

مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور گفت: در این نرم افزار به صورت درختواره و اتصال بیش از 12 هزار و 400 فیش پژوهشی از 170 عنوان کتاب اطلاعاتی را در خصوص اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

حجت الاسلام مقیسه بیان داشت: در این نرم افزار 13 عنوان کتاب در قالب 43 جلد از 445 کتاب موجود در این لوح فشرده به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به زندگانی و سیره حضرت اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از جمله عناوین این کتاب می توان به إتحاف السائل، جنة العاصمة، فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی، الکلمة الغراء، الکوثر، مأساة الزهراء، الموسوعة الکبری عن فاطمة الزهرا(س) ، فدک و العوالی، مناقب فاطمی در شعر فارسی اشاره کرد.

مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور گفت: از ویژگی های این لوح فشرده می توان به ارائه 67 آیه از قرآن کریم مرتبط با سیره، فضائل و مناقب حضرت با قابلیت اتصال به متن کتب مختلف اشاره کرد که در بخش آینه وحی ارائه شده است.

حجت الاسلام مقیسه اظهارداشت: ارائه 6 زیارتنامه مخصوص حضرت و 11 قطعه شعر در منقبت حضرت با قابلیت پخش صوتی در بخش نجوانامه، همچنین ارائه 11 تصویر زیبا از فدک، کوچه بنی هاشم و درب خانه حضرت فاطمه در مسجد النبی در قسمت نگارخانه به مخاطبان عرضه شده است.

وی گفت: علاقه مندان جهت تهیه لوح فشرده علاوه بر فروشگاه های معتبر محصولات فرهنگی به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

 انتهای پیام313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha