جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت:امروز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از امنیت بالایی برخور دار است که موجب شده تا جامعه اسلامی به سمت و سوی قرآن برود .

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی امروز در دیدار با حافظان قرآن استان یزد  اظهارداشت: انسان یکی از مخلوقات این آفرینش است، ولی نتوانسته به درستی در حقائق عالم آفرینش دقت و توجه داشته باشد و این ازجمله نقائصی است که در بشر وجود دارد.

ایشان  ادامه داد: حتی اگر انسان در حقیقت و نشانه های عالم دقت هم کند، باز هم به سادگی و به راحتی از کنارآن عبور خواهد کرد و اگر درک هم کند بازهم بعد از مدتی فراموش خواهد کرد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: قرآن کریم، بارها به بی توجه و فراموش کاری انسان نسبت به حقیقت و نشانه های خلقت تذکر داده بود و این فراموش کاری حتی در مورد بعضی از پیامبران هم وجود دارد.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: خدا برای رسیدن انسان به حقائق عالم، نشانه هایی؛ مانند روز و شب و فصول سال را قرار داده تا به بشر بفهماند که همه این عوامل که در حول و محور او جریان دارند بی حکمت آفریده نشده و همه موجودات دائما در حال تسبیح گفتن و پرستش  ذات حق اند.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر انسان در این نشانه های عالم خلقت فکر و تدبرکند، حقیقت ذات خدا برای او مشخص خواهد شد و راه رسیده به کمال برای او هموارتر و آسانتر خواهد شد.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: مشکل عمده جامعه این است که فکر می کنند برای رسیدن به خوشبختی نیازمند به عقل خود هستند نه دین؛ در حالی که این دین است، بشر را از پوچی و سستی بیرون آورده و به زندگی معنا بخشیده و  در خیلی از موارد عقل از درک خلقت بعضی موجودات عاجز و تعطیل است.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: خدا با وجود این همه ناسپاسی وکفران نعمت از سوی انسان، هیچ وقت او را تنها نگذاشته و همواره در کنار او مربیانی از جنس خود او قرار داده تا او را هدایت و راهنمایی کنند، ولی بازهم بشر دست از تمسخر آیات بر نداشته و آن نشانه ها  را تنها یک شعر و افسانه دانست.

عضو خبرگان رهبری گفت: بدتر از همه این است که انسانهایی که به خدا و رسول او ایمان آورده اند به درستی نتوانسته اند به آموزه های دین جامه عمل بپوشانند .

وی اظهار داشت: انسان فطرتا پاک آفریده شده، ولی به مرور زمان و با قرار گرفتن در مسیر انحراف و دور شدن از مربیان الهی حتی نسبت به خدا و نشانهای او کافر شدند و با این که می دانند وجود این عوامل دلیل بر ربوبیت و رحمانیت خدا است، اما بازهم از کنار آن به سادگی عبور می کنند.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: خدا قرآن و دین خاتم(ص) را به عنوان یک معجزه و نشانه برای هدایت بشر فرستاده تا در کنار آن و با تعمل و تعمق و عمل به  آن به کمال برسد، ولی هرگز حاضر نشدند عمل گرا باشند.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: امروز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از امنیت بالایی برخور دار است و ما این امنیت را مدیون شهداو خانواده آنها هستیم و این امنیت موجب شده تا جامعه اسلامی به سمت و سوی قرآن برود و در این عرصه حافظان زیادی هم تربیت شوند.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: اگر چه این حرکت خیلی خوب و مناسب است، ولی مهمتر از این  است که  جامعه قرآنی و اسلامی تنها به حفظ و قرائت این کلام وحیانی و نورانی بسنده نکند و عمل گرا هم باشد.

عضو خبرگان رهبری گفت: قرآن بهترین درمانگر و تسکین دهندۀ دردها است؛ اما با وجود این که این حقیقت را می دانیم از آن غافل هستیم و با اینکه  که بهترین داروی شِفاء دهنده را در اختیار داریم؛ اما این کلام الهی در جامعه اسلامی و قرآنی مظلوم مانده است.

 

 انتهای پیام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha