جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به خدمات تبلیغی و علمی حوزه به جامعه تصریح کرد: عده ای طلبه بدون هیچ گونه بودجه و تشویقی کارهایی انجام می دهند که برخی از مراکز با میلیاردها بودجه نمی توانند انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزارشد با اشاره به اهمیت توجه به تبلیغ دین اظهارداشت: ؛ برخی از فعالیت هایی که امروز در تبلیغ حوزه انجام می شود روزی آرزوی ما در حوزه بوده است.

ایشان افزود: در فرهنگ قرآنی مطالبی است که به آن توجه نداریم؛ قرآن در اوصاف مومنین بیان می کند و «ایدهم بروح منه»؛ مشاهده می شود که عده ای طلبه بدون هیچ گونه بودجه و تشویقی کارهایی انجام می دهند که برخی از مراکز با میلیاردها بودجه نمی توانند انجام دهند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: در دوره ما امام و رهبری نمونه این مساله بوده و هستند؛ زیرا جز با تایید خاص الهی و عنایت امام زمان(عج) این موفقیت ها حاصل نمی شد؛ روح بزرگ امام و رهبری عنایت الهی است که واقعا از ظرفیت یک بشر عادی خارج است.

ایشان گفت: در اینجا سوال مطرح می شود که چه اتفاقی افتاد که امام و رهبری اینگونه توسط خداوند به عرش رسیدند و این مراتب را به دست آوردند؛ در علم، تقوا و اخلاص و فراست و حکمت نمی توان مثلی برای آنها پیدا کرد.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این تاییدات الهی دو چیز لازم است که اولین آن اخلاص است که در عمل سخت و در سخن آسان است؛ مخالفت ها و بدگویی ها و تهمت ها را تحمل کردن برای کار برای رضای خدا کار آسانی نیست.

ایشان گفت: دومین بایسته برای رسیدن به تاییدات الهی، جدا شدن از روحیه تنبلی و افسردگی است؛ انسانی که هرچه دارد در طبق اخلاص بگذارد توسط خداوند ارتقا می یابد.

این استاد حوزه علمیه قم  خاطرنشان کرد: هرچه اخلاص بیشتر شود موفقیت ها بیشتر خواهد شد و اگر کاری برای خدا کردیم شکر نعمتی است که خداوند به ما داده است و به همین خاطر نباید خود را طلبکار بدانیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: موقعیت روحانیت در جامعه ستم شاهی در حد همین افرادی بود که در قبرستان ها صرفا تلقین می خوانند؛ ولی امروز به این جایگاه رسیده است که این نعمت را جای هیچ حد شکری نیست.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: فراوانی نعمت ها نباید باعث تنبلی ما شود؛ زیرا باید هرچه در توان داریم حتی با افزایش نعمت ارایه بدهیم؛ کارهایی در حوزه انجام می شود که باور نمی کردم تا این حد کار در حوزه تبلیغی انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha