دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شهید مطهری

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه شهید مطهری نمونه بارز عالم توانمند و کوشا بود، اظهار داشت: امروزه اندیشه شهيد مطهری می تواند مبنای کلیدی تحول جامع و بنیادین در نظام آموزشی حوزه باشد.

حجت الاسلام عباس منصوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت عالم وارسته استاد مرتضی مطهری، اظهار داشت: شهید مطهری انسانی بزرگ با بهره هوشی بسیار بالایی بود که توانست با استفاده بهینه از وقت گرانبهای خویش، تحولی بزرگ در جامعه پدید آورد.

این کارشناس حوزوی، با اشاره به ویژگی های شهید مرتضی مطهری، ادادمه داد: یکی از شاخصه های اصلی استاد مطهری دغدغه تبیین مبانی اسلام برای مردم به ویژه قشر جوان جامعه است، به طوری که ایشان با نگارش کتب دینی سعی در آشتی دادن جواناني بود که به دلیل ناآگاهی نسبت به مبانی دینی، از خدا و آیین اسلامی دور مانده بودند.

وی تصریح کرد: استاد مطهری دغدغه مکتبی را داشت که ادعای پاسخگویی به همه نیازها و شبهات بشری را داشت؛ به همین دلیل برای اقناع جامعه و جوابگویی به حجم عظیمی از شبهات موجود، اقدام تدوین و نگارش کتب در باب های گوناگون کرد.

حجت الاسلام منصوری، در ادامه با بیان اینکه بزرگترین دارایی شهيد مطهری تفکر ناب او بود، تصریح کرد: اگر بخواهیم به بزرگترین دارای شهید مطهری اشاره کنیم باید پیش از هرچيز به گنجینه فکری او دقت کنیم که سبب نگارش چنین کتب با ارزشی شده است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، افزود: با دقت به این نکته می توان دریافت که فکر هر آدمی برگرفته از اعتقادات اوست، پس اگر میخواهیم فکر و اندیشه درستی داشته باشیم، باید اعتقادات خویش را تقویت کنیم تا در این صورت خروجی کارمان بزرگ، مستمر و جاودان باشد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری نمونه بارز عالم توانمند و کوشا بود، اظهار داشت: امروزه اندیشه شهيد مطهری می تواند مبنای کلیدی تحول جامع و بنیادین در نظام آموزشی حوزه باشد.

حجت الاسلام منصوری در پایان با بیان اینکه علم همراه با هنر کاربردی ترین روش برای اقناي بشر است، تصریح کرد: شهید مطهری علم خود را با هنرمندی هرچه بیشتر در کتب خویش نمایان کرده بود؛ از این رو اگر نویسندگان و پژوهشگران حوزوی به این نکته ظریف توجه داشته باشند، شاهد تحولی عظیم در سطح جامعه خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha