دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رایزنی فرهنگی ایران اندونزی

حوزه / بازدید کنندگان با شور و اشتیاق بسیار از هر غرفه باز دید می کردند. در غرفه جمهوری اسلامی ایران، سوالات گوناگونی در خصوص تاریخ، دین و مذهب، فرهنگ و هنر های ایران زمین مطرح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در نمایشگاه فرهنگی-هنری که توسط کتابخانه ملی اندونزی برگزار گردید، فعالانه حضور پیدا کرد.

 در این نمایشگاه که به مدت 4 روز از تاریخ 28-31 اردیبهشت به طول خواهد انجامید، 40 موسسه، سازمان و نهادهای اندوزی، 20 شرکت مختلف، و همچنین 20 رستوران جهت شرکت در فستیوال غذا، حضور خواهند داشت.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، نمایشهای مختلفی اجرا شد. یکی از مراسمی که اجرا شده بود، نمایش "سیلات"، ورزش رزمی سنتی مردم بِتاوی (یکی از عشایر اصلی جاکارتا) بود.

بازدید کنندگان این نمایشگاه با شور و اشتیاق بسیار از هر غرفه باز دید می کردند. در غرفه جمهوری اسلامی ایران، سوالات گوناگونی در خصوص تاریخ، دین و مذهب، فرهنگ و هنر های ایران زمین مطرح شد.

از شخصیت های که از غرفه ایران بازدید کردند، خانم سری سولارسیه رئیس کتابخانه ملی اندونزی بود که با دیدن آثار استاد فرشچیان اظهار خوشحالی نمود.

آقای ویجایا خالد، معاون کتابخانه پارلمان اندونزی و همچنین عضو انجمن کتابخانه پارلمان های  اقیانوسیه، از دیگر شخصیت هایی بود که از غرفه ایران بازدید نمود. ایشان در خصوص مسائل مذهبی و شایعه هایی که در خصوص مذهب شیعه پخش شده بود سوالاتی مطرح نمود و کتاب هایی در خصوص تاریخ ایران و مذهب شیعه را درخواست نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha