سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ابو عقله

حوزه/ نماینده اتحاد مجالس دولت‌های عضو سازمان تعاون اسلامی گفت: انجام اقدامات غیر اخلاقی با قانون در تعارض است؛ چراکه امروز مشاهده می کنیم رژیم صهیونیستی در حال تخریب منازل فلسطینی‌هاست که حرکتی غیراخلاقی و غیرقانونی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر صدیق یوسف ابو عقله عصر امروز در دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون که در سالن اجلاس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: 16 سال از تاسیس اتحاد مجالس دولت‌های عضو سازمان تعاون اسلامی می‌گذرد.

وی ادامه داد: برای ما سخت است که در شهری همانند قم که بزرگانی در آن حضور دارند، به اظهار نظر بپردازیم؛ چراکه قم شهری است که بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س) و علمای بزرگ شیعه در آن حضور دارند.

نماینده اتحاد مجالس دولت‌های عضو سازمان تعاون اسلامی با بیان اینکه امروز تمدن‌های گوناگون در کنار هم به سر می‌برند، گفت: اتکا به اخلاق می‌تواند سبب همزیستی مسالمت‌آمیز میان تمدن‌ها شده تا تمام انسان‌ها بر اساس مفاهیم مشترک در کنار یکدیگر به زندگی بپردازند.

دکتر صدیق یوسف ابوعقله خاطرنشان ساخت: اطلاع از ایده‌های گوناگون می‌تواند منجر به الگوسازی بر اساس این مفاهیم مشترک شود.

وی با اشاره به اینکه زندگی اخلاقی توصیه‌ای است که همه ادیان به آن دعوت کرده‌اند، تصریح کرد: اخلاق می‌تواند مبنایی برای قانون باشد؛ نه اینکه ما قانون را مبنایی برای اخلاق قرار دهیم.

نماینده اتحاد مجالس دولت‌های عضو سازمان تعاون اسلامی بیان داشت: انجام اقدامات غیر اخلاقی با قانون در تعارض است؛ چراکه امروز مشاهده می کنیم رژیم صهیونیستی در حال تخریب منازل فلسطینی‌هاست که حرکتی غیراخلاقی و غیرقانونی می باشد.

دکتر ابوعقله اظهار داشت: مطمئن هستیم آنچه که خداوند متعال در قرآن کریم آورده، می‌تواند پایه و اساس قانون و اخلاق برای هماهنگی میان تمدن‌ها و زندگی مسالمت‌آمیز قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در جامعه جاهلی پیش از ظهور اسلام، قوانین اخلاقی هیچ جایگاهی نداشت، ابراز داشت: با این حال پیامبر اکرم(ص) توانست حکومتی اخلاقی را در میان همان اعراب بنیان نهاده و امنیتی پایدار به وجود آورد.

نماینده اتحاد مجالس دولت‌های عضو سازمان تعاون اسلامی در پایان با بیان اینکه اخلاق حسنه حضرت محمد(ص) در قرآن کریم به عنوان بهترین خلق و خو معرفی شده است، خاطرنشان ساخت: هر عقل سلیمی با این اخلاق حسنه سازگار است و می‌توان بر پایه همین حکمت، همکاری، رحمت، صداقت و رفتار نیکو، جامعه‌ای سالم بنا نهاد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha