چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
بوشهری

حوزه / مدیر حوزه ای علمیه درباره وظیفه امروز جامعه گفت: امروز امام(ره) در میان ما نیست، ولی راه و حرکت و اصول و خطوط قرمز ترسیم شده ایشان توسط خلف صالح ایشان آیت الله العظمی خامنه ای وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امشب در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) که از سوی دفتر مقام معظم رهبری و نهاد های حوزوی و با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تبیین ویژگی های رهبر کبیر انقلاب پرداخت.

وی جامعیت را از جمله خصوصیات امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) در بعد علمی فقیه بود و در کنار آن فیلسوف، سیاست مدار و عارف بودند و همه این ها را در خود جمع کرده بود.

وی با اشاره به تلاش حکومت شاهنشاهی در منزوی کردن امام خمینی(ره) گفت: زمانی که امام به نجف اشرف تبعید شدند، دستگاه طاغوت می خواست ایشان را در کنار مراجع بزرگ نجف به انزوا بکشاند، ولی زمانی که امام(ره) تدریس را شروع کردند، شاگردان فراوانی به سمت خود جذب کردند.

وی ویژگی دیگر امام(ره) را تکلیف مداری دانست و گفت: امام(ره) بر اساس تکلیف و وظیفه عمل می کرد. روزی که کتاب «اسرار هزار ساله» نوشته شد، امام(ره) چون تعالیم شیعه را در خطر دید، دست به کار شدند و کتاب «کشف الاسرار» را نوشت و مبانی شیعه را حفظ کردند.

وی در ادامه سخنان خود به ارمغان های امام خمینی(ره) برای ملت ایران و مسلمانان  و مستضعفان جهان اشاره کرد و  افزود: امام با این انقلاب بیان کرد که اسلام دین جامعی است و به بعد مادی و معنوی زندگی بشری توجه دارد. امام خود باوری را در جامعه تقویت کرد و به مردمی که بارها تحقیر شده بودند، استقلال داد.

انتظار هرگز به معنای بی تفاوت بودن و دعا کردن تنها نیست

وی با بیان این که امام(ره)  عزت طلبی و ظلم ستیزی را برای جامعه ما به ارمغان آورد، گفت: امام(ره) آمد و نگاه جدیدی به مسئله انتظار فرج انداخت. انتظار را به گونه ای معنا کرد و گفت که انتظار فرج یعنی انتظار قدرت اسلام و انتظار هرگز به معنای بی تفاوت بودن و دعا کردن تنها نیست.

وی درباره وظیفه امروز جامعه گفت: امروز امام(ره) در میان ما نیست،  ولی راه و حرکت و اصول و خطوط قرمز ترسیم شده ایشان توسط خلف صالح ایشان آیت الله العظمی خامنه ای وجود دارد.

آیت الله العظمی خامنه ای «هو الامام» است

وی افزود: اگر کسی امروز می خواهد تبعیت خود را از امام نشان دهد، رهبری چراغ راهنمای فروزان همه ماست. اگر 26 سال قبل که این رهبر از سوی خبرگان رهبری  انتخاب شد، شاید برخی فکر نمی کردند که ایشان «هو الامام» است، ولی با گذشت از بحران های مختلف، مشخص شد که این امام امروز، همان امام دیروز ماست.

وی شکر نعمت سکان داری مقام معظم رهبری را ضروری دانست و گفت: ایشان شخصیتی آگاه، فقیه، سیاست مدار، دور اندیش و با بصیرت است که در این دنیای طوفان زده که در اطراف ما یمن، عراق، افغانستان و...، درگیری وجود دارد، این کشور به برکت رهبری، به جزیره امن تبدیل شده است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha