دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 352124
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
شیخ سلمان

حوزه/ : شیخ مصطفی ملص گفت: دستگاه قضایی بحرین تحت سلطه رژیم آل خلیفه است و حکم زندان شیخ سلمان از سوی ما قابل قبول نیست، چون از منطق عدالت به دور و با آزادی های عمومی و حقوق بشر منافات دارد.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پی محکوم شدن شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، شخصیت های مختلف فعال حقوق بشر و سیاسی این حکم را محکوم کردند.

در این زمینه شیخ مصطفی ملص رئیس جمعیت "اللقاء التضامنی الوطني" در لبنان محاکمه شیخ علی سلمان را محکوم کرد و افزود: دستگاه قضایی بحرین تحت سلطه رژیم آل خلیفه است و چنین احکامی از سوی ما قابل قبول نیست، چون از منطق عدالت به دور و با آزادی های عمومی و حقوق بشر منافات دارد.

وی افزود: از نظر ما اتهامات نسبت داده شده به شیخ علی سلمان تهمت هایی ناروا و فاقد دلیل و مدرک است.

شیخ ملص از مسؤولان بحرین خواست این حکم را لغو کنند و اجازه بدهند مردم بحرین به حقوق سیاسی خود دست پیدا کنند.

از سوی دیگر شیخ احمد القطان رئیس جمعیت "قولنا والعمل" لبنان حکم زندان شیخ علی سلمان را حکمی ظالمانه دانست و با صدور بیانیه ای از تمام جمعیت های حقوقی و علما خواست برای ابطال این حکم و حکوم ساختن آن اقدام کنند و به مسؤولان بحرین هشدار در مورد پیامدهای منفی چنین اقداماتی هشدار دهند.

همچنین خانم احلام الحسینی نماینده پارلمان عراق حکم صادر شده در مورد شیخ سلمان را نقض آشکار حقوق بشر و زیر پا گذاشتن حق آزادی بیان دانست.

وی در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: اتهام شیخ سلمان این است که نظر خود را بیان کرده و ما از رژیم آل خلیفه می خواهیم در تصمیم خود برای زندانی کردن شیخ سلمان بازنگری کند چرا که این کار نقض حقوق بشر می باشد.

سید جعفر فضل الله فرزند آیت الله سید محمد حسین فضل الله نیز در این باره گفت: احکام قضایی که به موجب آن عقلای امت زندانی می شوند گویی این پیام را دارد که صادر کنندگان آن به دنبال شریک واقعی برای سازندگی کشور نمی گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha