جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایجاد بحران در منطقه، راه اندازی جنگ میان شیعه و اهل سنت، شکستن جنبش و مقاومت اسلامی علیه استکبار و صهیونیست و ... از جمله اهداف گروه های تروریستی می باشد.

آیت الله محسن اراکی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن محکومیت کشتار شیعیان مظلوم مسجد امام صادق(ع) کویت اظهار داشت: این اتفاقات از گذشته در حال رخداد بوده و روز گذشته در کویت، تونس و پاریس نیز شاهد آن بوده ایم.

وی ادامه داد: این همان چیزی است که علمای اسلام از جمله رهبر معظم انقلاب جامعه اسلامی را از آن بر حذر داشته و بارها بر این دشمنی ها تأکید داشته اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: خطر حرکت های افراطی و جریانات تندرو از جمله مباحثی بوده که آیت الله العظمی خامنه ای  رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر جهان اسلام بر آن متذکر بوده و همگان را از آن بر حذر داشته اند.

*اهداف گروهک های تروریستی از وقایع منطقه

آیت الله اراکی ابراز داشت: ایجاد بحران در منطقه، راه اندازی جنگ میان شیعه و اهل سنت، شکستن جنبش و مقاومت اسلامی علیه استکبار و صهیونیست و ... از جمله اهداف گروه های تروریستی می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز حرکت و نهضتی در میان جامعه اسلامی به راه افتاده که این آمادگی را دارد به امت واحده نیرومند تبدیل شود؛ به همین دلیل استکبار و گروه های تروریستی به دنبال آن هستند با انجام چنین حرکاتی ایجاد تفرقه کرده و مانع از پیدایش چنین امتی شوند.

*با پوشاندن جامه عمل به سخنان رهبران اسلامی، قدرتی جهانی پدید خواهد آمد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: اگر مسلمانان به آنچه که رهبران امت اسلامی از جمله امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید کرده اند، جامه عمل بپوشانند، شاهد پیدایش قدرتی جهانی در مقابل استکبار و صهیونیست بوده و سلطه سلطه گران را در هم خواهیم شکست.

آیت الله اراکی با اشاره به وظایف مسلمانان جهان اسلام، تصریح کرد: مسلمانان، هوشمندان و متفکران جهان اسلام،  باید دست به دست هم داده؛ به وحدت عمل کرده و از تنش ها دوری کنند؛ چراکه هر تنشی که به تفرقه کمک کند، قطعا خیانت به اسلام و مسلمین خواهد بود.

وی بیان داشت: همه باید در برابر این حوادث هوشمند بوده و ما را به همگرایی، یکدلی و وحدت فرا بخواند؛ چراکه یکی از راه های مقابله با خطر افراط گرایی و تکفیر، وحدت امت اسلامی است.

*وظایف سازمان ها و نهادهای بین المللی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وظایف سازمان های بین المللی، اظهار داشت: سازمان های بین المللی باید دست از یاری جنبش های تکفیری و گروه های افراطی بردارند.

آیت الله اراکی ادامه داد: امروز رسانه هایی وجود دارند که در آتش تکفیر دمیده؛ از سوی قدرت های بزرگ حمایت شده و به تشویق جریان های سنی و تفرقه میان شیعه و اهل سنت می پردازند که نخستین وظیفه مؤسسات، کشورها و نهادهای بین المللی آن است که از این حرکت های تبلیغاتی جلوگیری کنند؛ چراکه رسانه برترین ابزار ایجاد تفرقه و گسترش حرکات افراطی می باشد.

وی ابراز داشت: خشکاندن منابع مالی و دست کشی از پشتیبانی گروه های تروریستی، از دیگر وظایفی است که نهادهای بین المللی داشته و باید به آن توجه داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: متأسفانه گروهک های تروریستی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تأمین مالی شده و قطعا دستگاه های اطلاعاتی این کشورها می توانند از انتقال اموال برای پشتیبانی این گروه ها جلوگیری کنند.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان ساخت: نحوه انتقال پول از بانک ها به سوی گروهک های تروریستی، از جمله فعالیت هایی است که دستگاه های اطلاعاتی بر آن اشراف داشته و بر آنان پوشیده نیست؛ چراکه آنان سابقه پشتیبانی مالی 30 ساله از این گروهک ها در کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، عربستان و ... داشته و از تمام موارد مطلع می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha