سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام صادق

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع)، از برگزاری مراسم عزای ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام صادق(ع) با حضور علما، روحانیون و طلاب مدارس علمیه در این حوزه خبر داد.

حجت الاسلام فاضل طاهری پاکدل، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در شیراز اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن 25 شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت با حضور علمای برجسته استان فارس، روحانیون و طلاب مدارس علمیه شهر شیراز به میزبانی مدرسه علمیه امام سجاد(ع) به رسم هر سال برگزار می گردد.

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع)، اضافه کرد: در این مراسم عزاداری و سوگواری، حجت الاسلامو المسلمین محمدی از خطبای این شیراز به ایراد سخت خواهد پرداخت که  پس از اتمام منبر ذکر مصیبتی در فضای این مدرسه انجام می گیرد.

وی گفت: پس از اتمام این برنامه، علما و روحانیون با حضور مردم گرد هم آمده و با حرکتی عاشورایی در خیابان مجاور این مدرسه شروع به عزاداری و مرثیه سرایی کرده و سپس با حرکت دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی به سمت مدرسه خان رفته و با حضور در این مدرسه، به رسم هر سال عزای امام صادق(ع) اقامه می گردد.

حجت الاسلام طاهری پاکدل، در پایان از عموم عاشقان و شیفتگان حضرت امام جعفر صادق(ع)، به ویژه علما و روحانیون و مردم عزیز جهت شرکت در این برنامه عاشورایی دعوت به عمل آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha