یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 355986
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی فارس گفت: با اقتصاد مقاوتی می‌توانیم در همه شئونات به یک استقلال و خودکفایی برسیم، لذا نباید از آن غافل شویم.

حجت الاسلام مجتبی عباسی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس گفت: امروزه در جامعه دو موضوع قابل اهمیت است، یکی مبحث تحریم ها و دیگری اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد. بحث اقتصاد مقاومتی زمانی مطرح می شود که جریان تحریم ها شدت گرفت و این مطلب به فرموده مقام معظم رهبری یک تهدید نیست و بلکه یک فرصت است.

وی اضافه کرد: با اقتصاد مقاوتی می توانیم در همه شئونات به یک استقلال و خودکفایی برسیم، لذا نباید از آن غافل شویم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی فارس خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی پدید می آید که دشمن فشارهایی را به ما می آورد و ما در مقابل آن برای کنترل و بی اثر کردن آن باید تلاش نمائیم. برای اینکه به یک اقتصاد مقاومتی چشمگیری برسیم باید به هیچ کسی وابسته نباشیم و فشارهای آنان را بی توجه خطاب کنیم.

وی افزود: برای وجود آمدن چنین اصلی ، مردم باید به همراه مسئولین به صحنه بیایند و یک زمینه ای برای نقش آفرینی مردم عزیزمان آماده شود و همچنان حماسه های پیشین، یک حماسه اقتصادی را به وجود بیاوریم، که این با همدلی و همزبانی مردم با دولت و فعالان اقتصادی مهیا می شود.

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: مردم و دولت باید در کنار هم باشند و بستری از سوی دولتمردان و نخبگان اقتصادی آماده شود و مردم با حمایت و پشتیبانی آنان حماسه بیافرینند. امروزه در این اوضاع باید شجاعانه وارد گود شد و با امید به موفقیت و مبارزه با دشمنان بپاخیزیم.

وی متذکر شد: با فرهنگ سازی در امور واردات و خرید کالای داخلی اولین قدم را در این راه می توانیم برداریم، مردم باید کالاهای داخلی را به کالاهای خارجی ترجیح بدهند  و برای به دست اوردن اهداف خود همچون جهادهایی که بعنوان جهاد نظامی انجام می دهند یک جهاد اقتصادی را به راه بیاندازند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راه های مبارزه، صرفه جویی و دوری از تجملات می باشد. امروزه در جامعه باید جلوی اسراف را گرفته و از ریخت و پاش های آنچنانی جلوگیری کنند و در این زمینه قناعت را سرلوحه کار خود قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha