شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 356019
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ تحریم های اقتصادی همواره یکی از پرکاربردترین ابزارهای غرب جهت ایجاد فشار و اجبار در پیشبرد اهداف و سیاست های بین المللی است که همواره مورد توجه دولت های استکباری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، تحریم های اقتصادی همواره یکی از پرکاربردترین ابزارهای غرب جهت ایجاد فشار و اجبار در پیشبرد اهداف و سیاست خارجی کشورها در سطح بین المللی است که همواره مورد توجه دولت های استکباری قرار می گیرد.

پر واضح است کشوری که اقتصادش ضعیف باشد، همواره از این تحریم ها و اعمال فشار ها صدمه خواهد دید و آسب پذیری آن بالا خواهد بود و به نوعی استقلال و امنیتش سلب خواهد شد.

کشوری که سیاست های آن منافع کشور های مستکبر غربی را تهدید می کند باید از یک اقتصاد قوی و مستحکم برخوردار باشد تا تحریم های اقتصادی اثری بسیار ناچیز بر آ کشور بگذارد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مدل قوی حکومت اسلامی، همواره حامی مظلومان جهان بوده و در قبال ظلم و ستمگری غرب همواره اعتراض خود را به گوش جهانیان می رساند و به دنبال صلح و نظم الهی در جهان است و این مساله خوشایند غرب نیست.

بدیهی است که به خاطر سیاست هایی مد نظر نظام، اقتصاد ایران باید از قوت خاصی برخوردار باشد تا در مقابل دشمنی ها و سنگ اندازی های مستکبرین علاوه بر این که آسب پذیری خود را به حداقل ممکن برساند، سیاست های اسلامی خود را قویا دنبال کند.

یکی از مهمترین مقوله هایی که برای رسیدن به یک اقتصاد قوی و مستحکم باید بدان توجه جدی کرد، مسئله اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بارها بدان اشاره و تاکید فرموده اند.

اقتصاد مقاومتی به خاطر متکی بودن آن به ظرفیت های درونی کشور و درون زا بودن آن از صدمه هایی که در اثر تحریم های اقتصادی خواهد خورد، مصون خواهد بود.

در اقتصاد مقاومتی می توان گفت که تحریم ها نمی توانند خلل مهمی برای کشوری با قدرت جمهوری اسلامی ایران و با این مرزهای گسترده و منابع خدادادی ایجاد کنند، کشوری که به خدای متعال اتکا دارد و دارای ملتی استوار و هوشمند است.

بنابراین اقتصاد مقاومتی حتی در صورت رفع همه تحریم ها، باید عملیاتی شود تا اقصاد ایران از بیماری مهلکی که گرفتار آن است، رهایی یابد. به امید آن روز

رضا صادقیان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha