دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند، اهتمام به اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به راهبردی دائمی در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با تأکید بر پیاده سازی اقتصاد مقاومتی پس از برداشت تحریم ها، اظهار داشت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند، اهتمام به اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به راهبردی دائمی در کشور تبدیل شود؛ چراکه اینطور نیست که با توافق هسته ای و برچیدن احتمالی تحریم ها، نیازی به آن نباشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده تیم دیپلماسی کشور در عرصه مذاکرات هسته ای با 1+5، ابراز داشت: خوشبختانه با نگارش متن سند برجام و انجام توافق هسته ای، کشور از ذیل بند هفتم تحریم‌های  بسیار سخت سازمان ملل که کشور را از انجام ارتباط مالی با  دیگر کشورها بازمی داشت ، خارج کرده و به این وسیله ایران می تواند در قالب تجارت خارجی به فروش آزاد نفت خود بپردازد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: طبعاً با اجرای توافق، بر مقدار فروش نفت کشور افزوده شده و ایران می تواند به مشتری های سابق خود نیز نفت را فروخته و پول آن را دریافت کند؛ با این حال نباید از اقتصاد مقاومتی در شرایط پس از تحریم غفلت کرد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یادآور شد: چنانچه پول های بلوکه شده ایران و نیز پول های حاصل از فروش نفت در هزینه های جاری صرف شود، اقتصاد تحول جدی پیدا نکرده و کماکان حالت آسیب پذیری آن حفظ می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha