جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد با انتقاد از کم توجهی به سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: متاسفانه برخی نسبت به اقتصاد مقاومتی بی توجهی می کنند و به همین خاطر مشکلات اقتصادی کشور نه تنها حل نمی شود، بلکه بیشتر هم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، آیت الله سید احمد علم الهدی، عصر امروز در اختتامیه نخستین همایش گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی، در دانشگاه تبریز، گفت: سفر به این استان ولایتمدار و انقلاب خیز خاطره ای فراموش ناشدنی است.

وی افزود: برگزاری این همایش بیانگر جلوه ای از قدرشناسی مردم آذربایجان شرقی نسبت به نعمت ولایت فقیه است که امام راحل در باره آن فرمود "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکتتان وارد نشود".

امام جمعه مشهد افزود: پیامبرگرامی اسلام(ص) امت سازی کرد و علاوه بر ابلاغ وحی الهی به مدیریت جامعه پرداخت و این مدیریت بعد از پیامبر(ص) نیز باید ادامه داشته باشد تا آرمان ها و اصول اسلام حفظ شود که ولایت فقیه و فقیهی جامع الشرایط در دوره غیبت امام معصوم(ع) عهده دار و سکان دار آن است.

وی افزود: کسانی خود را لیبرال دموکرات مسلمان معرفی کرده و به آن افتخار هم می کنند، باید بدانند که این دیدگاه در واقع بیش از نیمی از رسالت پیامبر اکرم(ص) را انکار می کند و به معنی این است که کسی بگوید من کافر مسلمان هستم که امری غیر ممکن است، چرا که انسان یا باید مسلمان باشد و یا کافر و مسلمان کافر نداریم. عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کسانی که حجاب را به زندگی خصوصی افراد مربوط دانسته و امر به معروف و نهی از منکر را صحیح نمی دانند، درک درستی از فرهنگ اسلامی ندارند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: علت اصلی مشکلات کشور در بخش های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زاویه پیدا کردن از رهنمودها و خطوط مقام معظم رهبری است.

 وی با انتقاد از کم توجهی به سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: با این که اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی کاربردی مطرح و مولفه های آن به طور کلی و جزئ در بخش اقتصاد کلان و خرد نیز مشخص و تبیین شده است، اما متاسفانه برخی نسبت به آن بی توجهی می کنند و به همین خاطر مشکلات اقتصادی کشور نه تنها حل نمی شود، بلکه بیشتر از گذشته هم می شود.

عضوخبرگان رهبری با بیان اینکه راهکار مقابله با معضلات فرهنگی داشتن پدافند فرهنگی است، ابراز داشت: متاسفانه هرکسی که راهکارهای مشکلات فرهنگی کشور را ارائه می کند به عنوان تندرو معرفی شده و سرکوب می گردد.

امام جمعه مشهد با انتقاد از برخی تهمت زنی ها به ائمه جمعه کشور، گفت: این نهاد به هیچ وجه جناح گرا نبوده و به دنبال سیاست بازی نیست و متاسفانه هشدارهای ائمه جمعه جدی گرفته نمی شود.

وی در خاتمه ضمن تجلیل از خدمات ۲۰ ساله حضرت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، گفت: این اقدام مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی، مصداق شکر نعمت الهی بوده و بجاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha