پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی

حوزه/ این مقام مسئول دولتی یکی از دغدغه های روحانیون را موضوع حجاب در ادارات دولتی عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌ها و دقت‌نظرهای صورت گرفته، بدحجابی در ادارات دولتی و خانواده دولت تقریبا به صفر رسیده و بعد از ادارات، شرکت‌های شبه دولتی و مکان‌های عمومی نیز تحت نظارت قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده در نشستی با ائمه جمعه و روحانیون منتخب استان که با حضور مشاور وزیر کشور در امور روحانیت برگزار شد، اخذ نقطه‌نظرات روحانیون را ضروری دانست و گفت: مطمئنا این دیدارها می‌تواند حلقه وصل روحانیت و وزارت کشور به عنوان مهم‌ترین وزارتخانه در اداره امور داخلی باشد و ما نیز تلاش می کنیم از مشاوره‌ها و رهنمودهای روحانیون استان استفاده نماییم.

وی اظهار داشت: امروز با عنایت الهی، رهنمودهای نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات، فضای محبت، همدلی و صمیمیت در میان مسئولان استان حاکم است و سال گذشته در سایه این همدلی‌ها آذربایجان شرقی به عنوان استان برتر از لحاظ امنیتی شناخته شد.

*امروز هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد

استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: امروز هیچ مشکل امنیتی در استان وجود نداشته و امیدوارم بتوانیم در فضایی آرام و صمیمی خدمات مورد نیاز مردم را به نحو احسن به آنان ارائه نماییم.

این مقام مسئول دولتی خاطرنشان ساخت: در بحث سلامت نیز آذربایجان شرقی جزو معدود استان‌هایی است که تمام جمعیت آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

*دغدغه های روحانیت در موضوع حجاب را پیگیری می کنیم

دکتر جبارزاده یکی از دغدغه های روحانیون را موضوع حجاب در ادارات دولتی عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌ها و دقت‌نظرهای صورت گرفته، بدحجابی در ادارات دولتی و خانواده دولت تقریبا به صفر رسیده و بعد از ادارات، شرکت‌های شبه دولتی و مکان‌های عمومی نیز تحت نظارت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این که ترویج ارزش‌های دینی را از ادارات استان آغاز نموده و در حال گسترش به نهادهای دیگر هستیم، افزود: طبیعی است هرچه حساسیت دینی در جامعه بیشتر باشد، مردم نسبت به انقلاب امیدوارتر خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: مردم این استان در طول تاریخ مردمی متدین، متعهد و متعصب به ارزش‌های اسلامی بوده و احترام به اعتقادات آنان، از خواسته های روحانیت می باشد.

دکتر جبارزاده با بیان این مطلب که در انتقاد از گذشتگان، انصاف را رعایت کرده ایم، اظهار داشت: بازگویی حقایق، سیاه‌نمایی نیست و اگر ما حقایق را ندانیم، نمی‌توانیم نسبت به حل مشکلات راهکاری ارائه نماییم.

*وجود 47 هزار معتاد، زیبنده استان نیست

وی با اشاره به وجود 47 هزار معتاد در استان آذربایجان شرقی، ابراز داشت: در گذشته نسبت به پدیده اعتیاد بی‌توجهی شده و وجود این تعداد معتاد در این استان به هیچ عنوان زیبنده نیست.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: امروز مرکزی برای نگهداری، درمان و حرفه‌آموزی به معتادان در این استان احداث شده است.

*عدم اختلاف جناحی در استان آذربایجان شرقی

این مقام مسئول دولتی با اشاره به عدم وجود اختلافات جناحی در استان آذربایجان شرقی، افزود: تمام گرایش‌های سیاسی برای ما محترم بوده و از روز نخست کاری، اعلام کرده ایم که به یاری و تعامل تمام نیروهای استان برای رفع مشکلات نیاز داریم.

دکتر جبارزاده خاطرنشان ساخت: قطعا به همدلی و همزبانی در سالی که به انتخابات مجلس ختم خواهد شد، نیازمند بوده و در این میان نقش روحانیت بیش از تمام اقشار جامعه است.

وی گفت: امروز تریبون نمازهای جمعه استان، محل بیان مشکلات مردم است و ان‌شاءالله با صمیمیت، همدلی و تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات، بتوانیم این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

*تأکید بر استفاده از نظرات روحانیت در رفع مشکلات استان

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: برای رفع مشکلات استان از نقطه نظرات روحانیت استفاده خواهیم کرد.

*روحانیت دردمند دین است

این مقام مسئول دولتی افزود: روحانیت دردمند دین است و انقلاب اسلامی ایران برخاسته از روحانیت می باشد.

دکتر جبارزاده در پایان با اشاره به کمبود بودجه های فرهنگی، تصریح کرد: باید بودجه مناسبی در اختیار استانداران و ائمه جمعه قرار بگیرد تا بتوان در امور فرهنگی هزینه کرد.ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha