دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام داوود نمازی

حوزه/ مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: اگر یک طلبه یا روحانی بخواهد جناحی عمل کند و حق را نادیده بگیرد، نتایج منفی در پی خواهد داشت. البته این به معنای عدم ورود به سیاست نیست، چرا که قطعا باید روشنگری و معرفت افزایی وجود داشته باشد، اما نباید تبدیل به سیاست زدگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین داود نمازی، ظهر امروز در نشستی با مدیران مدارس، روحانیون و طلاب آذربایجان شرقی، در تالار استانداری، گفت: روحانیت بعد از عصر غیبت، پرچمدار اصلی ترویج دین و شریعت در جامعه است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به خدمات روحانیت در طول تاریخ، افزود: روحانیت به سادگی دین خدا را حفظ نکرده که بخواهد به سادگی آن را از دست بدهد.

وی تصریح کرد: امروزه بعد از 14 قرن چنین فضای آزاد و امن برای ترویج دین و شریعت به وجود آمده و باید از این ظرفیت بزرگ برای بیان آموزه های دینی استفاده کرد و مسئولیت این امر با روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی تاکید کرد: هرکسی که بخواهد با نظام و مقام معظم رهبری فاصله و زاویه بگیرد، ما روحانیون نخواهیم گذاشت، چرا که این نظام ناموس روحانیت است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت خاطر نشان کرد: اگر یک طلبه یا روحانی بخواهد جناحی عمل کند و حق را نادیده بگیرد، نتایج منفی در پی خواهد داشت. البته این به معنای عدم ورود به سیاست نیست، چرا که قطعا باید روشنگری و معرفت افزایی وجود داشته باشد، اما نباید تبدیل به سیاست زدگی شود.

وی یادآور شد: روحانیت در عصر حاضر با توجه به هجمه های شدید فرهنگی، وظیفه ی بسیار سنگینی بر عهده دارد و باید بیش از پیش به فعالیت و ترویج معارف دینی بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی بیان کرد: امروزه با هجمه بسیار شدید و گسترده غرب مواجه هستیم و می توان گفت که این تهاجم در طول تاریخ بی سابقه بوده و وظیفه مقابله و مبارزه با عقاید خرافی و انحرافی که به قصد تخریب اعتقاد جوانان صورت می گیرد، بر عهده روحانیت است.

وی تصریح کرد: دشمنان بی کار ننشسته و شبانه روز در حال کار و فعالیت علیه آرمان ها و اصول اسلام و انقلاب هستند و اگر در خصوص هدایت جامعه کم کاری کنیم، عواقب شوم آن دامن ما را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: مسئولین استان ها آمارها و اطلاعات فرهنگی شهر را به اطلاع روحانیون برسانند و از مشورت با آنان استفاده کنند تا عملیات فرهنگی دقیقی صورت گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در خاتمه افزود: در مسئله فرهنگ، وظیفه هرکسی باید به طور دقیق و شفاف معین و مشخص شود، تا هیچ ارگان و نهادی مشکلات را گردن دیگری نیاندازد و با هماهنگی و برنامه ریزی کار ها جلو رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha