شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سلیمانی تبار - مشهد اردهال

حوزه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد اردهال گفت: اصول زندگی امام صادق(ع) تربیت انسان ها است پس ما نیز باید در همین مسیر قدم برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار در گفتگو با خبرنگار«حوزه»، در اصفهان، با اشاره به سالروز شهات امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: یکی از اصول تربیتی امام صادق(ع)، تربیت انسان های لایق، شایسته، دینی و انقلابی بود، چرا که مکتب اسلام، مکتبی انسان ساز و سوق دادن به سوی تکامل واقعی است.

وی اسلام را مربی تکامل انسان ها دانست و ادامه داد: بزرگ ترین کار انبیاء الهی تربیت انسان هایی است که خدایی تفکر کرده و زندگی می کنند.

 امام جمعه مشهد اردهال تصریح کرد: امام صادق (ع) ادامه دهنده هدایت انبیاء هستند به طوری که رسالت بزرگ هدایت را بعد از پیامبر(ص)، امام علی(ع) و اولیاء پاک ایشان به عهده گرفتند و در مسیر انسان سازی بودند.

وی افزود: امام صادق(ع) با توجه به خفقانی که در زمان پدر بزرگوارشان و بنی امیه ایجاد شده بود به تربیت شاگردانی روی آوردند که برگزاری این کلاس ها چنان مفید و بابرکت بود که حتی اهل سنت در این کلاس ها شرکت می کردند.

 استاد حوزه علمیه  بیان داشت: یکی از سران اهل سنت که شاگرد زمان امام صادق(ع) بوده اذعان داشت مدت 2 سال شاگرد ایشان بوده و اگر در این کلاس ها شرکت نمی کرد مشکلات و قصران بزرگی در زندگیش ایجاد می شد.

وی گفت: نگاه های فرقه ای و تعصبی که امروز شاهد آن هستیم در آن زمان وجود نداشت و فرقه های اسلامی از احکام نورانی اسلام و اهل بیت(ع) استفاده می کردند.

امام جمعه مشهد اردهال اضافه کرد: یکی از افتخارات بزرگ تشیع این است که ائمه ما علم الهی دارند به طوری که بزرگان فرقه های دیگر شاگرد امامان و ائمه ما بودند.

وی اظهار داشت: اصول زندگی امام صادق(ع) تربیت انسان ها است پس ما نیز باید در همین مسیر قدم برداریم.

حجت الاسلام  سلیمانی تبار تاکید کرد: ما باید در مسیر امام صادق(ع) یا عالم ربانی و یا متعلمی در راه نجات انسان ها باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha