شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پییر مائورر دبیرکمیته جهانی صلیب سرخ

حوزه/ امروزه با چالش های بسیاری درجهان مواجه هستیم و باید علمای بزرگ حوزه در خصوص مبانی مشترک بین اصول حقوق بشردوستانه و معارف دینی و اسلامی به ما کمک کنند.

پییر مائورر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: وضعیت مردم در یمن امروز بسیار بد و ناگوار است و با حدود اینکه بیست میلیون نفر از مردم یمن وابسته به کمک های بشر دوستانه غذایی و دارویی ومسکنی هستند و کمیته صلیب سرخ بیشترین تلاش را برای ساماندهی این مسائل دارد.

وی افزود: نکته ای که نه تنها خودم و همکارانم در باره قم به آن رسیدیم آن بود که سفر به قم دستاوردهای مثبتی برای کمیته جهانی صلیب سرخ داشته؛ امروزه با چالش های بسیاری درجهان مواجه هستیم بر اساس کنوانیسون ژنو یکی از راه هایی که می توانیم با علمای بزرگ در حوزه در خصوص مبانی مشترک بین اصول حقوق بشردوستانه و معارف دینی و اسلامی به بحث های مشترک برسیم.

دبیرکل کمیته جهانی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: امروزه دو سوم حوزه های فعالیتی کمیته جهانی صلیب سرخ در جهان اسلام است و نیازمند آن هستیم که با رایزنی با کشورهای ارزشمند اسلامی این حوزه را توسعه دهیم و به همین دلیل قم وحوزه علمیه قم می تواند کمک بسیاری به ما انجام کنند.

وی گفت: ما معتقدیم که باید به این کتب دینی در خصوص حقوق بشردوستانه و متونی از جمله کنوانسیون ژنو توجه کنیم و قطعا کتب آسمانی مثل قرآن به ما کمک بسیاری می کنند تا بر طبق این معارف دنیای بهتری بسازیم.

مائورر خاطرنشان کرد: در واقع بحثی که امروز با  حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی داشتیم این بود که مباحث حقوق بشر دوستانه در عمل باید عملیاتی شود و قطعا این تجریبات مذاکره و گفت وگو با علما در مباحث حقوق بشر دوستانه می تواند به توسعه این مبانی در جهان بیانجامد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha