سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله تسخیری

حوزه/ اسلام بر اساس ایمان به فطرت، حقوق بشر را به طور دقیق تنظیم کرده و بر اساس مقایسه ای که بین حقوق بشر در لایحه جهانی و حقوق بشر اسلامی انجام دادم، لایحه اسلامی بسیار غنی تر از لایحه جهانی حقوق بشر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد علی تسخیری، پیش از ظهر امروز در همایش روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، در تهران با بیان این که اسلام دین واقع نگری است، اظهارداشت: این واقع نگری را می توان در جای جای قرآن کریم مشاهده کرد.

 وی افزود: یکی از مظاهر مهم واقع نگری اسلام، ایمان به مسئله فطرت انسانی است و اگر ایمان به این مسئله نباشد خیلی از واژه های ما نظیر عدالت، انسانیت، حق، تمدن، اخلاق و شناخت بی معنی خواهد بود.

 مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام تأکید کرد: اسلام بر اساس ایمان به فطرت، حقوق بشر را به طور دقیق تنظیم کرده و بر اساس مقایسه ای که بین حقوق بشر در لایحه جهانی و حقوق بشر اسلامی انجام دادم، لایحه اسلامی بسیار غنی تر از لایحه جهانی حقوق بشر است.

آیت الله تسخیری در ادامه افزود: لایحه حقوق بشر اسلامی وقتی به سازمان کنفرانس اسلامی تحویل شد با حضور متفکران و نمایندگان کشورهای اسلامی بررسی و در اجلاس وزرای خارجی کشورهای اسلامی در قاهره تصویب گردید که البته نقص هایی دارد، چون در آن لایحه آمده بود همه کشورهای اسلامی سعی کنند این حقوق را اجرا و عملی کنند، اما متاسفانه برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی با آن مخالفت کردند و گفتند مشروط بر این که با قوانین داخلی ما سازگار باشد، اجرا می کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha