سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حقوق بشر

حوزه/ غربی ها که دم از حقوق بشر می زنند، کرامت انسانی را در چه چیزی تعریف می کنند؟ در این که انسان به طور مطلق آزاد باشد و هر نوع ناهنجاری که می خواهد انجام بدهد؟ این مسئله دقیقا خلاف کرامت انسانی است.

حجت الاسلام مهدی مولوی دوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که اسلام اهمیت ویژه ای برای کرامت انسانی قائل است، گفت: انسان در شریعت اسلام، در یک جایگاه والا و در حد خلیفه الهی مطرح می باشد. یعنی خداوند متعال انسان را به عنوان جانشین خویش در روی زمین قرار داده است. البته رتبه و مراتب انسان ها اعم از صالحین، انبیاء و اولیاء، انسان های عادی و کسانی که انسان نما هستند، بسیار متفاوت است. اما در کل، وجود انسان آنقدر ارزشمند است که می تواند به جایگاه جانشینی الهی در زمین دست یابد و تا آنجا پیشرفت کند که به اندازه دو سر کمان با ذات وجودی خداوند فاصله داشته باشد.

*مراتبِ والایِ کمال انسانی

وی افزود: خداوند در حدیث قدسی می فرماید «ای انسان همه چیز را برای تو خلق نموده و آنچه در آسمان ها و زمین است مسخر تو کردم». این حدیث اشاره به مراتبِ والایِ کمال انسانی دارد ولذا خداوند به هنگام خلق انسان می فرماید "فتبارک الله احسن الخالقین". زمانی که فرشتگان به آفرینش انسان اعتراض می کنند و او را خون­­­ریز در زمین توصیف کردند، خداوند متعال خطاب به آنان فرمود "من چیزی می دانم که شما نمی دانید و از باطن خلقت انسان اطلاع ندارید و آگاه نیستید که این موجود دارای چه قدرت و شکوهی است".

*حقوق بشر همجنس بازان!

استاد حوزه علمیه تهران ضمن انتقاد از نگاه جوامع غربی به انسان، تصریح کرد: غربی ها که دم از حقوق بشر می زنند، کرامت انسانی را در چه چیزی تعریف می کنند؟ در این که انسان به طور مطلق آزاد باشد و هر نوع ناهنجاری که می خواهد انجام بدهد؟ این مسئله دقیقا خلاف کرامت انسانی است. اگر در کشوری مثل ایران شریعت اسلام همجنس بازی را مغایر با فطرت و کرامت انسانی می داند و آن را سخیف و ممنوع اعلام می کند، آن وقت از نظر غربی ها حقوق بشر زیر سئوال رفته است؟ در حالی که نفس این عمل شنیع ایراد دارد.

وی ادامه داد: اگر یک انسان حق بین و نه دین دار، به دور از هرگونه نگاه تعصب آمیز به کارهایی که غربی ها با عنوان حقوق بشر انجام می دهند به خوبی آنالیز و تحلیل کند، در می یابد که اقدامات آن ها دقیقاً جنایت علیه انسان و کل بشریت است. و اگر حقوق بشر غربی را با حقوق بشر اسلامی که در زمان حکومت حضرت رسول(ص) و حضرت علی(ع) اجرا می شد و هم اکنون در جمهوری اسلامی اجرا می شود، مقایسه کند، بدون تردید حقانیت و عقلانیت حقوق بشر اسلامی را تصدیق خواهد کرد.

* حقوق بشر ابزاری برای سلطه گری استکبار

حجت الاسلام مولوی دوست با تاکید بر اینکه حقوق بشر ابزاری برای ادامه سلطه گری های استکبار بر جهان است، افزود: متاسفانه ساده انگاری و خیانت برخی مسلمان نماها در بزک کردن جنایات غربی ها و زیبا جلوه دادن حقوق بشر آمریکایی و مهمتر از همه کم کاری فرهنگی در این زمینه، از عوامل نفوذ استکبار با نقاب حقوق بشر در جوامع اسلامی است.

*ضرورت تبیین حقوق بشر اسلامی

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران در پایان با تاکید بر ضرورت تبیین حقوق بشر اسلامی، تصریح کرد: حضور حوزویان توانمند در فضای بین الملل و تربیت طلابِ اسلام شناس و آگاه به جوامع غربی و اسلامی از اهم اولویت های حوزه های علمیه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha