یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدجواد لاریجانی

حوزه/ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: آنچه امروز با آن مواجه هستیم تحمیل سکولار در سایر ملل دنیا آن هم به اسم آزادی است چرا که یک آزادی انتخاب می شود، اما مابقی آزادی ها را می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر محمد جواد لاریجانی، پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و همچنین مراسم اعطای دومین جایزه حقوق بشر اسلامی، در تهران، با بیان این که حقوق بشر در اسناد سازمان ملل در مسایل بین المللی دارای مبانی نظری محکمی است، گفت: اسناد سازمان ملل متحد 70 سال گذشته بر اساس سکولار غرب تشکیل شد و در آن زمان جهان اسلام و بخش های دیگر دنیا خواب بوده و حضور تفکر اسلامی و عقلانیت اسلامی در آنجا مغفول باقی مانده بود.

وی ادامه داد: حقوق بشر می تواند میدانی برای بنای تمدن بشری باشد، اما آنچه امروز با آن مواجه هستیم تحمیل سکولار در سایر ملل دنیا آن هم به اسم آزادی است، چرا که یک آزادی انتخاب می شود، اما مابقی آزادی ها را می گیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: ما نمی توانیم در این بین بر اساس آداب و رسوم اسلامی خود زندگی کنیم، اما گفته می شود که می توانید برهنه باشید، هر جا خواستید بروید یا نروید. در این راستا آزادی درجه 2 را می دهد و آن را تبلیغ می کند، اما آزادی اصلی را از انسان منع می کند.

لاریجانی تاکید کرد: براین اساس حقوق بشر میدان مهمی برای فعالیت است، به همین دلیل باتوجه به سوابق و علایق به مباحث نظری و فلسفی میدان بکری فراهم می شود تا به منظور پیشبرد اهداف برای تثبیت حق مسلم اسلام که راه و رسم مدنی را بر اساس اسلام تبیین می کند، انتخاب کنید.آن روز نزدیک است، اما راه طولانی است و نظام جمهوری اسلامی این مصوبه (اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی) را با همکاری کشورهای اسلامی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha