جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری گفت: جنایات آمریکا همیشه باید گوشزد شود چرا که جنایات این شیطان بزرگ در طول انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین در طول عمر انقلاب از یاد و خاطره این ملت نرفته است، چراکه این جنایات و توطئه ها فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر(شهدای دولت) و همچنین مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت دومین شهید محراب، آیت الله شهید مدنی(ره) با تبریک دهه کرامت، گفت: شهادت میراثی قدسی است که از اولیاالله و ابرار به انسان های شایسته منتقل می گردد.

وی افزود: این شهادت مخصوص زمان خاصی نبوده و از زمان هابیل تا زمان حضرت سیدالشهدا (ع)و تا امروز برقرار بوده و مخصوص اولیاالله است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: طبق فرمایش امام علی(ع) به درستی که جهاد و عالی ترین مرحله آن یعنی شهادت، یکی از ابواب بهشت است که مخصوص اولیاالله بوده و هدیه ای برای آنان است.

وی اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باب شهادت به سوی خیل کثیری از افراد چه در دوران انقلاب، چه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چه بعد از آن باز شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه شهادت از افراد عادی گرفته تا نخست وزیر و رییس جمهوری ادامه دارد، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام شهادت را راهی برای سد حرکت اسلام می دانند در صورتی که این شهادت ها و این ترور ها موجب تثبیت حرکت می شود.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: منافقین کور دل به زعم خود می خواستند با به شهادت رساندن این افراد بزرگ این انقلاب را از حرکت باز دارند اما به لطف پروردگار موفق نشدند و موجب تثبیت و تحکیم وحدت در کشور شد.

وی در ادامه  خاطرنشان کرد: دو عنصر کم حرفی و پرکاری از جمله ویژگی های برجسته شهید رجایی بود چرا که صرف ارائه آمار کار درستی نبوده و هنر نیست، هنر آن است که ضمن کم حرفی و پرکاری و به دور از ارائه آمار های کذایی، در صدد حل مشکلات کشور و مردم بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: شهید رجایی وقتی می گفت من مقلد امام هستم واقعا مقلد ایشان بود و ذره ای انحراف در ایشان دیده نمی شد.

شهیدان رجایی، باهنر و مدنی ذوب در ولایت بودند

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی ها علی رغم این که بسیار می گویند ولایی هستیم اما با خط و رسم ایشان زاویه دارند.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: شهیدان رجایی، باهنر و مدنی ذوب در ولایت بودند و فقدان این بزرگواران یک مصیبت بزرگ برای جامعه اسلامی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: گرچه شهیدان رجایی و باهنر جزو استوانه های نظام بودند اما با شهادت خود چهره بزک کرده منافقین را کنار زدند.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: اینها به خیال خود می خواستند با ترور این عزیزان انقلاب را تخریب کنند اما موجب تثبیت این نظام شد.

وی افزود: گرامیداشت سالروز شهادت این بزرگوران امری لازم و ضروری است و سال به سال باید بهترو پرشکوه تر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اخلاص، تعبد، پرکاری و کم حرفی و ولایت مداری از جمله صفات برجسته شهیدان رجایی و باهنر خواند و تصریح کرد: اگر این صفات الهی در مسئولان کشور متجلی شود شاهد تحول عظیمی در کشور خواهیم بود.

وی در خاتمه با بیان اینکه جنایات آمریکا همیشه باید گوشزد شود، گفت: مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که با قبول برجامی که معلوم نیست چه در آنجا و چه در اینجا تصویب بشود یا نشود، روابط با آمریکای بزرگ اصلاح نخواهد شد ، چرا که جنایات این شیطان بزرگی در طول انقلاب شکوهمند اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین در طول این سی و چند سال از عمر انقلاب از یاد و خاطره این ملت نرفته و این جنایات و توطئه ها فراموش نشدنی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha