سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری گفت: چه بسا افرادی باشند که به حسب ظاهر، زاهد و متقی باشند، اما از بینش و بصیرت کافی برخوردار نباشد لذا به بازیچه ای در دست دشمن تبدیل شده و به اسلام ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند توسعه و به سازی مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز در جمع طلاب جدید الورود این مدرسه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی براینکه" وقتی طلاب روی زمین قدم بر دارند روی بال فرشتگان قدم می گذارند"گفت: از این روایت شریفه استفاده می شود، مقام طلاب علوم دینی به قدری والا است که زمین تاب قدم های آنان را ندارد و روی بال ملائکه قدم می گذارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در روز قیامت، مرکب قلم علما بر خون مقدس شهدا سنگینی خواهد کرد، چرا که این علمای دین هستند که شهید پروری می کنند و اینها به خاطر این است که در مکتب علما تربیت یافته، تبدیل به رزمنده شده و توفیق شهادت یافته اند.

وی تصریح کرد: اگر انفاس قدسیه حضرت امام خمینی(ع) و همچنین سایر علمای بزرگی همچون علامه شهید مرتضی مطهری ها و علما و فضلا نبود آیا این همه رزمنده تربیت می شد؟ و آیا این انقلاب به این جا می رسید؟ پس معلوم می شود که مقام عالم از شهدا و عباد هم بالاتر است، چرا که منشا خیرات بزرگ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه  با بیان اینکه اثر تبلیغ عملی بسیار بیشتر و تاثیرگذار تر از تبلیغی زبانی است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر عالمی سفارش به چیزی کند که خود عامل به آن نیست در روایات آمده است که گناهی بالاتر از آن نیست.

این استاد حوزه، خاطر نشان کرد : چه بسا افرادی باشند که به حسب ظاهر، زاهد و متقی باشند، اما از بینش و بصیرت کافی برخوردار نباشد و تبدیل به بازیچه ای در دست دشمن شوند و به اسلام ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه طلاب عزیز باید افتخار کنند که به جرگه سربازان امام زمان(عج) پیوسته اند، گفت: تعلیم و تزکی دو بال پرواز به سوی تقرب و نزدیکی به خدای متعال است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خاتمه با اشاره به تهاجمات فرهنگی مبتذل غرب، گفت: هر زمانی به حضور طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف نیاز است خصوصا در شرایط کنونی که اسلام ناب هدف حملات بی سابقه فرهنگی غرب قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha