جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مدیر حوزه علمیه استان ظهر امروز از روند توسعه و بهسازی مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مدیر حوزه علمیه استان ظهر امروز از روند توسعه و بهسازی مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز بازدید کردند.

آیت الله مجتهد شبستری ضمن بازدید از بخش های مختلف این مدرسه ابراز امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک شاهد ارتقا علمی و معنوی با طلاب عالم و فاضل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین انتظاری نیز ضمن تقدیر از مدیریت این مدرسه، گفت: توسعه مدارس علمیه در حقیقت توسعه خیمه های امام زمان(عج) است.

وی افزود: این مدرسه علی رغم فعالیت کوتاه خود، توانسته  است تا پله های ترقی را با شتاب قابل توجهی سپری کند.

مدیر حوزه علمیه استان، گفت: با پیگیری هایی که مرکز مدیریت حوزه علمیه استان و عنایت آیت الله مجتهد شبستری صورت گرفته، مدارس علمیه استان توسعه خواهند یافت تا میزان پذیرش طلاب افزایش یابد.

وی در خاتمه گفت: با توجه به استقبال زیاد متقاضیان تحصیل در علوم دینی، با مشکل کمبود جا و امکانات مواجه هستیم که نشان از ضرورت توسعه مدارس علمیه استان دارد.

حجت الاسلام ناصری، از مسئولان حوزه استان هم، نیز با ابراز خرسندی از وضعیت تحصیلی و معنوی متقاضیان تحصیل در علوم دینی، گفت: این متقاضیان در این فرصت محدود ثابت کردند که اهل علم و دیانت هستند.

وی افزود: در بین این افراد هستند کسانی که نماز شبشان قضا نمی شود و دارای فضایل اخلاقی و معنوی بی شماری هستند و ان شاالله که مقدمات پیشرفت علمی و معنوی آن ها فراهم شود.

آیت الله مجتهد شبستری نیز در ادامه با بیان اینکه طلاب عزیز باید افتخار کنند که به جرگه سربازان امام زمان(عج) پیوسته اند، گفت: تعلیم و تزکی دو بال پرواز به سوی تقرب و نزدیکی به خدای متعال است.

بر پایه این گزارش، این مدرسه علمیه که از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است 140 طلبه و در سه پایه تحصیلی را در خود جای داده است که پس از اتمام عملیات توسعه و بهسازی ظرفیت پذیرش این مدرسه افزایش خواهد یافت.

گفتنی است عملیات توسعه و بهسازی این مدرسه از اوایل سال 94 آغاز شده است که تا سال تحصیلی جدید پایان خواهد یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha