شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار وزیر آموزش و پرورش با آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه در برخی از کشورهای خارجی انجیل تدریس می شود و حتی نمره آن بر نمره سایر دروس اهمیت و تاثیر بیشتری دارد، گفت: اینجا کشور اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است و شایسته نیست که آموزش قرآن جزو علوم جنبی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در تبریز آیت الله مجتهد شبستری گفت: لازم است تدبیری شود تا جوانان و دانش آموزان با سبک زندگی الهی، حقوق مربوط به خانواده و جامعه و از همه بالاتر با مساله ولایت فقیه بهتر و بیشتر آشنا شوند.

وی در این دیدار با تسلیت سالروز حضرت امام جعفر صادق(ع)، گفت: ایشان پایه گذار فرهنگ جعفری هستند، چرا که ایشان در شرایطی قرار داشتند که بنی امیه در حال انقراظ بوده، بنی عباس هم تازه کار بودند، لذا از این شرایط نهایت استفاده را کرده و به تربیت شاگردانی بنام و متبحر در علوم مختلف پرداختند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: علت این که به ما جعفری مذهب می گویند به خاطر این است که اکثر معارف شیعه از طریق امام صادق(ع) به ما منتقل شده، البته تمامی ائمه معصومین(ع) مبین و مفسر الهی بوده و احکام الهی را بیان کرده اند اما شرایط زمانی امام صادق(ع) مهیا تر بود.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش باید برنامه ای ریخته شود تا دانش آموزان عزیز با معارف و آموزه های دینی و انقلابی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آموزش و پرورش از همه وزارت خانه ها هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی از اهمیت بالایی برخوردار بوده، تاثیرگذار تر از هر نهادی است. چرا که تمامی دانش آموزان ایرانی حدود سیزده سال تحت تربیت و تعلیم این وزارت خانه هستند.

وی با بیان اینکه طبق متون دینی تاثیرپذیری در سنین پایین بیشتر است، گفت: هم پیامبر گرامی اسلام و هم ائمه معصومین (ع) اگر مبلغی اعزام می کردند سفارش نمودند تا به فکر نوجوانان باشید چرا که آن ها در سنینی هستند که پذیرش حق در آنان بسیار بالا است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: اثر مدارس و آموزش و پرورش از دانشگاه ها هم بیشتر است چرا که پایه علمی و تربیتی دانش آموزان و دانشجویان در مدارس صورت می گیرد.

وی افزود: امیدواریم دانش آموزان عزیز در مدارس علاوه بر تعلیم، طبق آموزه های دینی تربیت شوند و آموزش و پرورش اسم با مسمایی برای این وزارت خانه محسوب شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر برگزاری نماز های جماعت در مدارس، گفت: خوب است که نمازهای جماعت در مدارس تشکیل شود و شرایطی فراهم شود که دانش آموزان گرامی سئوالات و شبهات خود را مطرح کرده و پاسخی علمی، مستدل و قانع کننده بشنوند.

وی با تاکید بر آموزش علوم قرآنی در مدارس، گفت: خوب است که آموزش علوم قرآنی جزو برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انجیل در برخی از کشورهای خارجی تدریس می شود و حتی نمره آن بر نمره سایر دروس اهمیت و تاثیر بیشتری دارد، گفت: اینجا کشور اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است و شایسته نیست که آموزش قرآن جزو علوم جنبی باشد.

وی تاکید کرد: لازم است تا تدبیری شود تا جوانان و دانش آموزان ما باید با سبک زندگی الهی، حقوق مربوط به خانواده و جامعه و از همه بالاتر با مساله ولایت و امامت آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امام صادق (ع) می فرمایند: علت این که مساله ولایت و امامت از همه مسایل بالاتر و مهم تر است برای این است که کلید همه مسایل ولایت و امامت است. جوانان ما باید با این مساله آشنایی کامل داشته باشند.

وی در خاتمه افزود: خداوند متعال نیازی به کمک ما ندارد، اما دین خدا نیاز به یاری و کمک دارد و همه ما باید در این زمینه بیش از پیش فعال باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha