شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار دکتر ولایتی با آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ سطر به سطر تاریخ مشروطه پر از درس های آموزنده و بصیرت زاست و باید مورد بحث و موشکافی قرار گیرد و در مراکز علمی تدریس شود، مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، دکتر علی اکبر ولایتی، عصر امروز با آیت الله مجتهد شبستری دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: لازمه رسیدن به نتایج همایش از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز این است که در سالیان آتی ادامه پیدا کند و باید تلاش کرد تا هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی گسترش یابد.

وی افزود: یک عده آزادی خواه و راحت طلب به دنبال تحریف مشروطیت هستند تا آن را مصادره به مطلوب کنند، اما باید تلاش کرد تا مردم واقعیات مشروطیت را بشنوند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: سطر به سطر تاریخ مشروطه پر از درس های آموزنده و بصیرت زاست و باید مورد بحث و موشکافی قرار گیرد و در مراکز علمی تدریس شود، چنان چه مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: باید از تاریخ مشروطیت عبرت گرفت تا مبادا تاریخ تکرار شود و آن مسایل بار دیگر به وجود آید، چرا که در صورت بی بصیرتی، غرب زده ها مقدرات کشور را به دست می گیرند و همانی را می کنند که دشمن می خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره نگران وضعیت فرهنگی کشور هستند و باید سعی کرد تا وضعیت فرهنگی دانشگاه ها به یک وضعیت مطلوب برسد.

وی همچنین  گفت: باید از آقای دکتر ولایتی استفاده شود چرا که ایشان دارای یک شخصیت کم نظیر در کشور هستند و باید قدر ایشان دانسته شود.

*لزوم جلوگیری از مصاره مشروطه به نفع سکولار ها و لاییک ها

دکتر علی اکبر ولایتی نیز در این دیدار در حکومت رضا شاه آن هایی که مخالف مشروطه مشروعه بودند از قدرت رضا شاه استفاده کردند و مشروطه را به انحراف کشاندند و در نتیجه منجر به شهادت شیخ فضل الله نوری شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: جلوگیری از مصاره مشروطه به نفع سکولار ها و لاییک ها یکی از کارهای مهمی است که باید پیگیری شود و تشکیل چنین همایش هایی با محوریت تبیین تاریخ مشروطه حرکتی بجا و مفید است.

وی با بیان این که آیت الله مجتهد شبستری یک عالم مجاهد و بصیری هستند که نقش بسیار تاثیرگذار و بی بدیلی را ایفا می کنند، گفت: باید از ایشان استفاده کرد، چرا که وجود چنین عالم بصیری برای این استان یک نعمت بزرگ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha